Druhou je Banální. „Protože nejde o nic světoborného, tak je to úplná banalita. Název je úmyslně zvolený tak, aby byl provokativní. Lidi, kteří budou mít pochybnosti, tady uvidí, co to vlastně je. Špílec, hra," vysvětlil jednasedmdesátiletý fotograf.

Jako milovník fyziky připomněl citát Alberta Einsteina, který vystavovanému souboru hodí. „Říkal, že vědomí vám umožní dostat se z bodu A do bodu B. Vaše fantazie, vám dovolí dostat se kamkoliv. A to jsou i moje snímky, nejde o popisnou realistickou fotografii. Můžete si u ní představit, co chcete, máte naprostou svobodu," řekl autor.

Výstava je ale založená celkem na třech postupech. „Jedním a hlavním je imaginace, částečně je tu reportáž a pak také dokument," rozdělil expozici Holomáč.

Příchozí tak kromě černobílých energických fotografií uvidí další, které jsou vystavené ve skupinách. A jedna dokonce samostatně. Jde o Umývání schodů na radnici. „Je umístěná v řadě s jistými věcmi souvisejícími s astronomií. Fotka má symbolizovat to, že lidi na naší radnici se domluví. A pořádek bude v tom čase, který je obsažený ve hvězdách," popsal hodonínský rodák.

Zároveň představil i recept, který předepsal radničním funkcionářům. Je jím rotační systém starostů, když se v Hodoníně poměrně rychle měnili. „Na jaře by nastoupil starosta rozevlátý s velkými investicemi, kupříkladu s přeložením milionu kontejnerů za rok. V létě by ho vystřídal typický sluníčkář s klídkem a pohodou," nastínil postup Holomáč. Podzim by byl funkčním obdobím pro „investigativce". „Ten by všechno spočítal kdo, kolik, co a komu. A na zimu by přišel chlap, který by uvažoval nad tím, jak všechny ostatní zavřeme. Nebudu je ale jmenovat," dodal autor, jehož výstava bude k vidění do začátku dubna.