Zatímco se řada lázní po celé republice potýká s finanční krizí a propadem počtu klientů, na ty hodonínské tohle zaklínadlo podle jeho ředitele zatím neplatí. A co víc. Letošní sezóna bude prý opět superúspěšná. Stejně jako byla ta loňská. Hospodářský výsledek, který se na konci září jen odhaduje, vypadá pro tento rok opět velmi slibně. Krize nekrize, kapacita lázní je naplněná do posledního místečka až do konce kalendářního roku. Přitom má jejich návštěvnost rok od roku stoupající tendenci.

„Letošní předpokládaná tržba je sto čtyřicet milionů, zatímco loni to bylo sto třicet dva milionů,“ nastínil její výši ředitel Lázní Hodonín Milan Sýkora. Za navýšeným ziskem stojí podle něho rostoucí počet samoplátců, ale také úspěšná jednání o navýšení úhrad se zdravotními pojišťovnami.

Přitom je podle ředitele lázní s kapacitou tři sta čtyři lůžek nárůst klientely způsobený několika vlivy.

„Tím nejmarkantnějším je fakt, že Češi začali více trávit dovolenou doma a pak také začali investovat do prevence svého zdraví,“ nastínil nové trendy Milan Sýkora. Zahraniční klientelu mají hodonínské lázně jen minimální. A ani dlouhodobá strategie vedení neukazuje na to, že by se ji snažila přitáhnout více.

„V době hospodářské krize podíl zahraničních klientů ještě poklesl. Podle mě je rozumné orientovat se spíše na domácí, ať už jsou to dlouhodobé pobyty, či takzvaní pasanti, kteří do lázní přijíždějí na jeden den a objednají si tu jednu či dvě procedury,“ vysvětlil jejich ředitel.

Ačkoliv i starosta Hodonína ví, že nikdy není dobré usnout na vavřínech, i on je s výsledkem hospodaření prozatím spokojený.

„Naše lázně jsou totiž jedny z mála v republice, které nezaznamenaly hospodářský pokles,“ konstatoval. Přitom teď po nedávném získání statusu lázeňského místa budou mít usnadněnou cestu například také k získávání dotací.

Jedním z faktů, kterým se dá vysvětlit stále naplněná kapacita je ten, že ceny pobytů jsou podle klientů poloviční než například v Karlových Varech či Luhačovicích. „Prošla jsem už řadu lázní a mohu potvrdit, že ty vaše jsou opravdu jedny z nejlevnějších v republice,“ pochvalovala si spokojená Miloslava Martinovská ze Štěpánova u Olomouce. Ta do Hodonína přijela poprvé v roce 2004 po ablaci prsu. Při nedávné návštěvě Klause v hodonínských lázních pěla prý na úroveň procedur, kvalitu personálu i bohatý lázeňský kulturní program takovou chválu, že se prezident v jednom okamžiku dokonce zeptal ředitele Sýkory, zda to celé není domluvené?

„My stavíme náš úspěch na spokojených lidech. Ti jsou pro nás chodící reklamou,“ prozradila jednu z cest k dobrým hospodářským výsledkům Iva Kljunič Briešťanská z oddělení marketingu. Přímý i nepřímý prodej, prezentace na veletrzích i v obchodních centrech či vyhodnocování důvodů, které klienty vrací zpět, jsou podle ní dalšími ze způsobů.

Letos projde branami lázní podle předpokladu ředitele sedm tisíc pět set dlouhodobých pacientů, kteří zde stráví nejčastěji patnáctidenní pobyt a zhruba devět a půl tisíce pasantů.

„Máme dokonce klientku, která se k nám za třicetiletou historii lázní vrátila už třiadvacetkrát,“ pochlubila se ještě Briešťanská.