Pobočka zrušena. S tímto faktem se teď musí smířit zákazníci společnosti RWE, která do domácností na Břeclavsku dodává plyn. Nejblíže si mohou lidé potřebné záležitosti týkající se dodávek, faktur nebo jen informací osobně vyřídit až v Hodoníně. Hlavně starší lidé si ale na novinku stěžují.

„Vadí mi, že zrušili pobočku v Břeclavi. Když budu něco potřebovat, napíšu jim dopis. Internet samozřejmě doma nemám a moje děti žijí daleko. A co je psáno, to je dáno. Dokud tady společnost měla kontaktní místo, bylo to výborné. Když jsem musela, jen jsem se tam zastavila a mohla se zeptat i na další věci,“ byla zklamaná čtyřiašedesátiletá Jana Babijárová z Břeclavi.

Sama byla nemile překvapena, když si na zavřenou pobočku šla vyřizovat zálohy. Než aby jela do Hodonína, raději poslala dopis na fakturační adresu, tedy do Brna.

„Musím je ale pochválit. Odpověděli mi během pár dní,“ pokračovala důchodkyně.

„Hlavním důvodem uzavření pobočky v Břeclavi byla její nízká návštěvnost. Jako ve všem musí být i tady provoz výhodný. A v okamžiku, když už je dnes možné všechno řešit přes internet, tak tam chodilo čím dál méně lidí,“ vysvětlil uzavření regionální mluvčí společnosti pro jižní Moravu Jiří Bezděk.

Hodonínskou pobočku zachovali hlavně proto, že ve městě má společnost i sídlo.

„Se zrušením nesouhlasím, když teď budu potřebovat něco vyřídit, budu muset jet až do Hodonína. To je daleko a cestování na celý den. A kde bych vzala internet? Nikdy jsem ho neměla a ani mít nebudu, co bych s ním dělala?“ zlobí se sedmdesátiletá Marie Rohrerová z Vranovic.

Bezděk všem, kteří potřebují řešit své problémy se společností, doporučuje obrátit se na zákaznickou telefonní linku. „Než se lidé rozhodnout jet přímo do kanceláře, raději ať první zavolají. Operátoři jim poradí a mnohdy s nimi věci i vyřídí. Nebo jim alespoň doporučí, co si mají s sebou vzít k osobnímu jednání,“ uvedl mluvčí s tím, že podle něj má RWE stále nejvíce kontaktních míst z energetických společností.

A jak dodal, lidé z okolních obcí také museli dojíždět do Břeclavi. Takže teď se i Břeclavané dostali do podobné situace, na kterou si ostatní už zvykli.

„Mně to nevadí, zatím jsem tam nikdy nebyl. A kdyby bylo potřeba, mám doma internet, takže bych toho využil,“ byl přesvědčený šedesátiletý Břetislav Sedláček z Břeclavi.

„Samozřejmě každá obsluha má svůj náklad, který se pak promítá do ceny plynu,“ reagoval Bezděk na otázku, jestli by rušení poboček mohlo časem vést i ke snížení ceny plynu.

Pokud by společnost zjistila, že poptávka po kontaktním místě v Břeclavi opět dosahuje určité úrovně, nevylučuje mluvčí možnost, že by pobočku ve městě pro zájem opět otevřeli.

ELIŠKA WINDOVÁ
DAGMAR HUMPOLÍKOVÁ