Břeclav a její městskou část Poštorná spojuje v současnosti jediná silnice a ta je v dopravní špičce mnohdy ucpaná. „Nemáme pruhy pro autobusy, a vozy hromadné dopravy často uváznou v zácpě. To chceme vlakovým spojením vyloučit,” nastínil předseda Mladých a Neklidných Jakub Matuška.

Mexická studentka Alexia Meza strávila týden v Břeclavi a Lanžhotě.
Kolony? Břeclav je dopravní ráj, říká studentka z dvacetimilionového Mexico City

Fungování v praxi
• Ze všech tří plánovaných vlakových stanic by navazovaly autobusy, které by pasažéry rozvezly po místních částech.
• Autobusy by pak projížděly přeplněnou Třídou 1. máje jen při střídání směn – s výjimkou okružních linek.

Zavedením železniční linky ve směru do Poštorné chtějí zdržování vozidel hromadné dopravy v zácpách zamezit. Projekt pracovně nazývají Vlakový rozjezd. Zatím je však pouze ve fázi plánování. „I proto svůj záměr zveřejňujeme, doufáme v nějakou zpětnou vazbu. Zatím děláme dotazníková šetření ve větších podnicích, s některými jednáme přímo a zkoumáme i jednotlivá sousedství,“ řekl ekonom opozičního sdružení Vlastimil Krmíček.

Břeclavské části už železnice spojuje, v létě po ní jezdí historické vlaky. Toho chtějí Mladí a Neklidní využít. „V první fázi chceme vlakem propojit stanice Břeclav, Boří les a Poštorná. Trať 247 Břeclav – Lednice není v Integrovaném dopravním systému Jihomoravského kraje, což budeme muset vyřešit,“ dodal Krmíček.

Fungování vlaků na trase Břeclav – Lednice, respektive Břeclav, Boří les, Poštorná si dovedou představit i České dráhy. „Už teď na tuto trať vyjíždí každý víkend v sezoně nostalgické jízdy Českých drah. Pokud by takovou dopravu od národního dopravce někdo objednal, byli bychom připravení na spoje nasadit naše soupravy. Pro zapojení Integrovaného dopravního systému je ale určitě nutná spoluúčast krajského koordinátora Kordis,“ upozornila mluvčí Českých drah Monika Bezuchová.

Ilustrační foto
Málo zdravotních sester? Pomoci má zmírnění požadavků na vzdělání