„Mikulov začíná trpět tím, čím všechny turistické destinace. Ale obyvatelé už jsou na příval turistů zvyklí. Jeden víkend se to dá vydržet. Z mého pohledu je největší problém s parkováním. Když chci zaparkovat, kroužím po městě,“ reagoval Solařík. Pro návštěvníky poslouží záchytná parkoviště.

O akci
∙ Pálavské vinobraní letos slaví sedmdesáté výročí.

∙ Loni se akce zúčastnilo 56 tisíc lidí.

∙ Koná se od pátku do neděle v Mikulově, hlavně na Náměstí, v amfiteátru a na zámku.

Na druhou stranu jako podnikatel musí být Solařík se zájmem lidí spokojený. „Mám ubytování, a to má v Mikulově přes Pálavské vinobraní zaručeně každý obsazené. Je to poslední víkend, kdy mají podnikatelé žně. Akce dělá dobrou značku města,“ zmínil.

Mikulovský starosta Rostislav Koštial si myslí, že se v posledních letech přístup Mikulovanů k vinobraní změnil. „Lidé z větší části pochopili, že se mohou na slavnosti víc podílet. Otevřít si stánek, prodávat burčák, zapojit se do dění. Snažíme se vysvětlovat, že Pálavské vinobraní je marketingová záležitost, z níž potom žije město celý rok,“ řekl Koštial. Přesto přiznal, že někteří obyvatelé stále píší na sociální sítě, že na vinobraní odjíždějí z města pryč.

Negativní postoj zastávala k vinobraní v minulosti například Silvie Pelant Janatová. „V roce 2013 to už bylo neúnosné. Akce byla příliš zveličená, trochu se ztratila tradice. Ale třeba loňské vinobraní se mi líbilo. Nepociťovala jsem, že by tam bylo tolik lidí jako v minulých letech, protože program rozdělili na víc míst,“ sdělila Mikulovanka.

Mikulov ožil dalším ročníkem Pálavského vinobraní.
Burčák a víno lákají na jižní Moravu tisíce lidí. Dvě vinobraní nabízí i novinky