VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Autobusem na Nesyt? Pořád jen do čtyř

Hodonín - Přidat, nebo odmítnout? Takovou otázku řešili hodonínští zastupitelé při svém posledním zasedání. Obyvatelé místní části Nesyt totiž nejsou spokojení s rozvržením ani počtem spojů do centra města. Téměř padesátka z nich se proto podepsala pod petici.

26.6.2014
SDÍLEJ:

Zastávka autobusu v hodonínské místní části Nesyt.Foto: DENÍK/Petr Turek

Lidé požadovali upravit časy odjezdů šesti párů spojů autobusové dopravy a posílit ji o další čtyři linky. „Po konzultaci jsme došli k závěru, že by rozšíření tak, jak je v petici navrhováno, město vyšlo na zhruba pětadevadesát tisíc korun," sdělil vedoucí odboru dopravy a přestupků František Štěpánek.

Hodonínští radní voleným zástupcům přitom doporučili, aby s úpravou v jízdním řádu souhlasili, ale odmítli přidat další spoje. Někteří zastupitelé se však postavili na stranu lidí z Nesytu. „Pokud si obyvatelé města podají žádost na změnu časů, aby se mohli dostat k domovu, není co řešit. Měli bychom to odhlasovat tak, jak požadují," vyzvala kolegy Jana Gajošová (Šance pro Hodonín).

Jednu večerní linku chtěl k městské hromadné dopravě přidat Vítězslav Krabička (Změna). „Roční rozšíření jednoho spoje znamená pětadvacet tisíc korun. Poslední autobus z Nesytu do Hodonína jede v 16.05 a směrem na Nesyt v 15.45. Přimlouval bych se za to, abychom jeden odpolední spoj přidali," vyjádřil se Krabička.

Štěpánek však vysvětlil, že náklady na jednu jízdu není možné stanovit tak, že se vydělí pětadevadesát tisíc korun čtyřmi. „Nevím, zda je takový prostý výpočet možný. Provozovateli vznikají ztrátové přejezdy, pokud nemá autobusy k dispozici. Když jsme počítali, kolik kilometrů čisté jízdy by se zákazníky projeli, vyšlo nám navýšení šest tisíc tři sta padesát ujetých kilometrů ročně. To při současných nákladech znamená zmíněných pětadevadesát tisíc korun. Navíc je třeba počítat s přestávkami řidičů a posílením linek provozovatelem tak, aby byl schopný jejich počet udržet. I proto jsme navrhli pouze upravit časy jízd," vysvětlil Štěpánek. Přesto se zastupitelé dohodli, že nechají do dalšího jednání provést novou kalkulaci.

Podle zakladatele podpisové akce, Vlastislava Provázka, jde lidem z Nesytu hlavně o upravení spojů. Za den jich totiž do této místní části ležící dva kilometry za městem jezdí pouze šest. „První autobus odjíždí až v šest ráno, což je pro spoustu lidí na nic. V tu dobu už totiž musí být v práci, proto chodí pěšky, jezdí na kolech nebo auty, pokud je mají. Následně jede bus v sedm pro školáky a pak až o čtvrt na jedenáct. Jenže to je dost pozdě, zvlášť v zimě když jde člověk od lékaře či z injekcí. Potom jedou tři spoje odpoledne," přiblížil před časem Provázek.

Problém nastává také v době, kdy se děti vrací z kroužků. Protože se už do okrajové části města autobusem nedostanou, musí často po svých. „Stejně jako lidé, kteří jedou na nákupy. Obchod zde nemáme. Kdyby šlo aspoň ranní autobus posunout na dřívější hodinu a odpolední na později, budeme vděční," vzkázal zastupitelům Provázek.

Autor: Zuzana Černá

26.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jedenáctý ročník Slováckého poháru přinesl skvělou házenou a zajímavou konfrontaci šesti účastníků evropských pohárů.

Na Slováckém poháru v Hodoníně scházejí Michalovce i klimatizace

Fotbalisté Strážnice bodovali i ve druhém letošním mistrovském duelu. Na hřišti ve Valticích zvítězili jasně 4:0.

Fotbalisté Strážnice ve Valticích využili dlouhou přesilovku. Venku vyhráli 4:0

Miminka Hodonínska - naši noví občánci 33. týdne 2017

Kyjov - V kyjovské porodnici se v 33. týdnu roku 2017 narodila tato miminka. Redakce Hodonínského deníku Rovnost gratuluje jejich rodičům a přeje jim i jejich dětem mnoho štěstí.

Zlín vyměnila za Hodonín. Házenkářku Gärtnerovou zase trénuje otec

Hodonín – V minulé sezoně přijela k pohárovému utkání do Hodonína ještě jako soupeřka, nyní se sportovní hala TEZA stala jejím novým sportovním domovem. Devatenáctiletá spojka Natálie Gärtnerová vyměnila v rámci interligy dres. Rodačka z Kunovic, kde s házenou začínala, už nebude jezdit do Zlína, ale přesune se na jih Moravy.

Do vinohradu nesmí ani noha. Zaráží hory

Jižní Morava – Na konci léta, když ve vinicích dozrávala réva, vinaři postavili horu v podobě hodové máje. To znamenalo, že do vinic nesmí nikdo vstoupit. „Hlídali je takzvaní hotaři, kteří byli ozbrojení a zloděje hroznů mohli zastřelit,“ popisuje folkloristka Markéta Lukešová tradici zarážení hory. Jen těhotné ženy si směly utrhnout střapeček.

AKTUALIZOVÁNO

Srážka auta a vlaku u Olbramkostela: dva lidé zemřeli, malá dívka bojuje o život

Olbramkostel /FOTOGALERIE/ – Málo frekventovaný železniční přejezd u stanice Olbramkostel na Znojemsku se stal v pátek svědkem nebývalé tragédie. Přímo na přejezdu se srazil osobní motorový vlak se Škodou Octavia. Srážka si vyžádala dva lidské životy. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení