VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bruslař je totéž co chodec

HODONÍNSKO - Zdravý životní styl je dnes móda. Patří k němu kolo a kolečkové brusle. Ale také více dopravních nehod.

13.5.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

Nadšenci pro kolečkové brusle nemají zelenou. Podle zákona jsou totiž bruslaři považováni za chodce, a tak nemohou jezdit po veřejných cestách. Patří na chodník. Zdolávat centrum po dlážděných chodnících je ale na kolečkách složité a nelíbí se to ani pěším. Rozvoj cyklostezek je v regionu zatím v plenkách, a tak naříkají cyklisté i inlajnisté, jak se bruslařům říká. „Většinou přes město projíždím jen od stezky k domu, protože jet po těch kostkách na kolečkových bruslích je spíš námaha než zábava,“ řekla jedna z bruslařek Tereza Strnadová.

Podle ní je pro jízdu na inlajnech nejlepší hladký betonový povrch. „Na tom se jede jako po másle, ale takových je hodně málo,“ povzdechla si Strnadová. Zákon o provozu na pozemních komunikacích je však nekompromisní. „Bruslař na silnici nemá co dělat,“ potvrdil vedoucí skupiny dopravních nehod z Dopravního inspektorátu policie v Hodoníně František Vaďura. Podle Vaďury se bruslaři stejně jako cyklisté, kteří dříve jezdili například jen do práce, stali obětí módního trendu. „Kolečkové brusle jsou určeny pro sport, nejsou tedy nikde definovány jako dopravní prostředek.

Proto by měli bruslaři jezdit pouze tam, kde je to vymezeno,“ tvrdí policejní vedoucí. Cyklostezek vhodných i pro bruslaře je však žalostně málo. Proto se bruslaři často objevují na silnicích. Nehod, které cyklisté a inlajnisté způsobili, letos v okrese rapidně přibylo. Zatímco loni za první čtyři měsíce zaznamenala statistika devět dopravních nehod, za stejné období letošního roku došlo už k téměř třiceti případům. „Je to způsobeno i tím, že mnoho cyklistů je neukázněných. Než někteří sednou na kolo, vypijí pár skleniček alkoholu,“ míní policejní mluvčí Ludmila Straková.

Proto se také policisté nyní zaměřili na kontrolu cyklistů. „Sledujeme už nejen technické vybavení kola, ale i to, zda cyklista nepožil alkohol či návykovou látku,“ upozornila Straková. Podle nových pravidel může takový cyklista dostat pokutu až dvacet pět tisíc korun.

13.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V pátek 18. srpna vjela u železniční stanice Olbramkostel na Znojemsku na železniční přejezd Octavia v době, kdy tudy projížděl motorový vlak. Při srážce zemřeli dva lidé, dítě ve vážném stavu transportovali záchranáři vrtulníkem do Brna.
AKTUALIZOVÁNO
24

Srážka auta a vlaku u Olbramkostela: dva lidé zemřeli, malá dívka bojuje o život

Monika Baldriánová z Hodonína žila ve Španělsku poblíž místa, kde útočili teroristé.
21

Teror v Barceloně: Lidé se bojí zajít si i pro jídlo, říká Hodoňanka

Žaloba na územní plán: za krajem stojí přes 60 obcí

Jižní Morava – Více zastánců než odpůrců mají krajské zásady územního rozvoje. Alespoň podle počtu obcí, které se připojily na stranu Jihomoravského kraje v žalobě na platnost územního plánu, kterou před měsícem podalo patnáct jihomoravských obcí přes advokátní kancelář Frank Bold.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

V Pánově se budou prohánět tanky. Festival s neckyádou oživí nábřeží Svitavy

Jižní Morava /TIPY NA VÍKEND/ – Živá Svitava. Tak zní téma třetího ročníku festivalu Překročme řeku na nábřeží Svitavy. V sobotu od desíti hodin dopoledne mohou nejen Brňané zavítat na čtrnáct míst podél řeky, kde se mohou zapojit do různorodých programů.

Vedení kyjovských skláren rozdalo na projekty padesát tisíc korun

Kyjov – Třiadvacet zájemců se přihlásilo do projektu Malé věci kolem nás, který spustilo vedení kyjovských skláren. Soutěžili o dotaci na uskutečnění svých nápadů, které pomohou rozvoji regionu nebo místních organizací.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení