Odpůrci argumentují zvýšením hlukové a imisní zátěže způsobené provozem sportovních a rekreačních plavidel. Je to tak?

Plavba malými plavidly se tady provozovala od devadesátých let až do roku 2006. Kvůli nedostatku pracovníků, kteří byli ochotní řídit plavidlo, se zredukovala. Co se týká větších víkendových příjezdů a odjezdů návštěvníků, dovolím si upozornit, že již několik let se zvyšuje provoz autobusové dopravy po ulici Legionářů a zpět i Miličovy a Komenského. V tomto roce v květnu a červnu jich bylo třiaosmdesát. Vezly děti na pohádkovou a pirátskou plavbu. Očekával bych, že odpůrci přístaviště naopak budou požadovat dobudovat asi sto metrů cesty v Jižní ulici, která se provizorně napojuje naproti takzvané Sběrny v ulici Legionářů.

Je čistota vody v ohrožení?

Obava je naprosto zbytečná. Přístaviště přístav musí být postavené a provozované podle platných zákonů. Servisní stanice i nakládání s pohonnými hmotami musí splňovat zákonné podmínky.

A poukazování na nevratné poškození přírody vytěžením tisíců kubíků hmoty z městského ramene?

Současné koryto, které mimo jiné slouží i jako protipovodňový systém, je z více než čtyřiceti procent zanesené. Nemůže tak chránit před povodněmi. Výstavbou přístavu a následným provozem se koryto zcela jistě uvede do parametrů, které by mělo mít. Navíc dojde i k zabezpečení břehů.