VYBERTE SI REGION

Přístav na staré Moravě? Lodě zaparkují za hodonínskou radnicí

Hodonín – Vyrazit z Otrokovic či z jiného přístavu na Baťově kanálu a doplout po proudu až za hodonínskou radnici. Tak vypadá plán Ředitelství vodních cest České republiky pro následující léta. Avšak nový jižní cíl na souvisle splavném úseku se má začít stavět nejdříve v roce 2020.

8.2.2016
SDÍLEJ:

Vizualizace nové plavební komory v Hodoníně i s turistickým přístavem. Foto: ŘVC

Dlouho na tento krok čeká hodonínský kapitán a provozovatel přístaviště u hlavního toku Moravy František Ondruš. „Jsem pro, turistický přístav na Staré Moravě je pro Hodonín nejen prospěšný, ale dokonce nutný. Je totiž jasné, že jakmile se otevře plavební komora v Rohatci, nastanou u nás problémy s velkým množstvím lodí, co dorazí z Baťova kanálu," upozornil kapitán.

Nový přístav na vedlejším rameni by totiž nabídl bezpečný azyl plavidlům v případě povodní a také zatraktivnil plavbu turistům. Ti by se tak dostali až do centra okresního města. „Je to naše chtěná vize i s novým nábřežím a zbožná přání. Zatím ale ještě nejsou projednaná ani s lidmi, ani s vodní cestou. Jen změna územního plánu je záležitostí minimálně dvou let," přiblížil hodonínský místostarosta a garant rozvoje města Jiří Janda.

Podle vedoucího odboru rozvoje města Dalibora Nováka je záměr Ředitelství vodních cest zřejmě nejvýznamnější z navrhovaných změn hodonínského územního plánu. „Spočívá ve splavnění slepého ramene řeky Moravy pro rekreační plavidla. To znamená od jezu až po most do lokality Rybáře v Jánošíkově ulici," uvedl vedoucí. Vizualizace nové plavební komory v Hodoníně i s turistickým přístavem.

Součástí je i stavba plavební komory do zmiňovaného ramene, přístaviště se zázemím v ulici Legionářů a úprava nábřeží mezi Radniční a Jánošíkovou ulicí. „Ke zveřejněnému návrhu změny územního plánu může kdokoli uplatnit své písemné připomínky, a to nejpozději do čtvrtého března tohoto roku," sdělil Novák.

Koncem tohoto měsíce ještě bude o celém plánu jednat ředitelství s novým vedením radnice. „Na základě jejich přístupu a podpory bude zahájená projektová příprava, zejména v podobě procesu vyhodnocení vlivů na životní prostředí," informoval mluvčí ředitelství Jan Bukovský.Vizualizace nové plavební komory v Hodoníně i s turistickým přístavem.

Se stavbou by se podle něj mohlo začít nejdříve v roce 2020. Hrana přístaviště ve městě má být dlouhá pětačtyřicet metrů s tím, že by k ní mohlo přirazit tři až pět plavidel. Přímo u přístavu se počítá s kapacitou třiačtyřiceti lodí. „Plavební komora na odbočení ramene z Moravy u současného jezu je plánovaná v délce pětadvaceti metrů, šířce více než pěti a hloubce jeden a půl metru se zhruba metrovým spádem," přiblížil mluvčí podniku s tím, že propočet nákladů zatím není.

Ještě předtím má ale dojít ke stavebním pracím na plavební komoře Rohatec, díky níž se před Hodonínem propojí Baťův kanál s hlavním tokem Moravy. „Nyní se zpracovává dokumentace pro stavební povolení pro území České i Slovenské republiky, aktualizace biologických průzkumů a výkupy pozemků," dodal Bukovský.

Výstavba komory by měla začít v červenci příštího roku.

Autor: Petr Turek

8.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Házená mě motivuje. Chci v ní ještě něco dokázat, říká Tóthová

Hodonín – To přirovnání úplně nesedí, přesto není až tak mimo. To, co by před pár lety pro Drtiče znamenal příchod Miroslava Šatana nebo Žigmunda Pálffyho, si jiný hodonínský klub slibuje od Alžběty Tóthové. Pětinásobná nejlepší házenkářka Slovenska těsně před premiérovou sezonou v první lize vyztužila sestavu ambiciózního nováčka. Bývalá opora Zlína či Poruby zamířila na Slovácko z rakouského týmu Hypo Niederösterreich, se kterým si loni zahrála i prestižní Ligu mistryň.

Nemocnice: kvůli opravám platí zákaz parkování, omezený je i přístup pro pěší

Hodonín – Špatný stav příjezdové cesty včetně chodníků a parkoviště, především pak kanalizace za hranicí životnosti. To vše si vyžádalo rozsáhlé opravy v části areálu hodonínské nemocnice, které ale komplikují přístup pacientům a návštěvníkům. „Tříměsíční období si vyžádá trpělivost jak u těch, co do areálu budou přicházet, tak u řidičů hledajících místo pro zaparkování. Hlavní brána je pro všechny zcela uzavřená," sdělil vedoucí hospodářsko-technické správy nemocnice Petr Hořínek.

Úřad často zveřejní jen obrázky, kritizuje expert pro otevřenost veřejné správy

Jižní Morava /ROZHOVOR/ - Víte, kolik peněz dává váš kraj na opravy silnic, jak vypisuje výběrová řízení, koho posílá do dozorčích rad svých firem nebo komu zadává reklamu? Stejně jako před čtyřmi roky, kdy se naposled volilo do krajských zastupitelstev, i letos neziskové organizace udělaly rozsáhlou analýzu toho, jak otevřeně a občansky přívětivě regionální reprezentace vládly. Sdružení Oživení hodnotilo kraje v deseti kategoriích. Jednou z nich byl také přístup k informacím. Jihomoravský kraj v něm obsadil desáté místo ze třinácti, horší byla oblast územního plánování, kde byl poslední. „Výsledky jde dobře srovnat mezi kraji," říká o průzkumu expert na otevřenost veřejné správy Oldřich Kužílek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies