Pracovníci, kteří se pustili do oprav už v květnu, ale dopravu příliš nekomplikovali. Došlo jen k zúžení jízdních pruhů. „Náplní přípravných prací bylo především odbourání římsy,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Minulý týden ale už dělníci přikročili k hlavním pracím na modernizaci vytíženého mostu, po kterém vede silnice první třídy číslo 54 spojující Brno až se slovenským Novým Mestom nad Váhom. O to více nynější pracovní ruch pocítí řidiči kamiónů, pro které platí na mostě úplná uzavírka. „Objízdná trasa vede ve směru Bzenec – Veselí nad Moravou přes Moravský Písek po silnici II/427, dále přes Nedakonice až po napojení na silnici I/50. Poté je doprava svedena na silnici I/55 a přes Kunovice do Veselí nad Moravou,“ popsala nový směr pro jízdu nákladních aut mluvčí veselské radnic Anna Březovská. Objízdná trasa je dlouhá jednatřicet kilometrů.

Cyklopiktokoridor je část silnice označená symbolem cyklisty a šipkami. Ilustrační foto.
Značení pro cyklisty v ulicích ocení i řidiči

Řidiči osobních aut a vozů do tří a půl tuny musejí počítat „jen“ se zpomaleným vjezdem do historického centra města. „Provoz řídí semafory. K usnadnění situace ve městě jsou vytvořené odbočovací pruhy,“ uvedla Březovská. V opačném směru sem mohou přijet jen linkové autobusy.

Práce na opravách za téměř osm milionů korun mají podle plánu skončit do poloviny prosince. „Jednou z hlavních závad je nefunkčnost izolace, což způsobuje zatékání na nosnou konstrukci. Chodníky z monolitického betonu degradují, prostupují je trhliny. Zábradlí je nízké a nemá svislou výplň. Silnice je nerovná, příčný sklon menší než normou dovolený. Tyto vady se opraví,“ informovala Ledvinová.

Modernizovaná stavba stojí na místě, kde podle historika hodonínského Masarykova muzea Petera Futáka stával most už od středověku. „Býval tady jako jediný, nejdříve dřevěný, poté kamenný. Jelikož byl křivý, tak se znovu přestavoval. Na konci druhé světové války ho Němci při ústupu vyhodili do vzduchu, takže se stavěl nový,“ popsal historik.

Na veselském úseku silnice I/54 nechalo ředitelství v posledních letech opravit už čtyři mosty, a to zhruba za pětatřicet milionů korun.

Nálezy. Ilustrační foto.
Ztráty a nálezy? Někdy přijmou i kozla