Cena za několika kilometrový úsek se vyšplhala do závratných výšin kvůli ptačí rezervaci Natura 2000, přes kterou má trasa vést.

„Komise řekla, že pokud máme dbát na chráněné ptáky, tak jedna z možných variant je trasa zahloubená v tunelu. Byl by dlouhý asi šest kilometrů,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka, podle něhož je nad navrhovaným řešením velký otazník a se stavbou se pravděpodobně nezačne dřív než za tři roky.

Hlavním problémem je vysoká částka. Stavba by podle Hanzelky šla nejspíš mimo evropské dotace. Tudíž by peníze muselo dát ministerstvo.

„Třináct miliard jen na tunel je neuvěřitelná částka. Osobně si to v tuto chvíli nedokážu představit,“ kroutil hlavou mluvčí. „Za to by se dala postavit celá dálnice.“

Současná podoba rychlostní silnice vede přes hustě zastavěnou oblast. Protíná například Petrov, Strážnici či Veselí nad Moravou.

„Je nereálné, aby budoucí podoba kopírovala současnou trasu. Musí být posunuta jinam. Přitom musíte vzít v potaz tři aspekty: dopravní význam, ekonomiku a ekologii. Tohle všechno musí být vyvážené,“ dodal Hanzelka, který je přesvědčený, že finální rozhodnutí je vzdálené několik let.