„No je to hrůza. Přitom je to přehledné místo. Všude byly cedule, že se dělají opravy, a že je zařízení mimo provoz. Vlaky jezdily opravdu krokem, nechápu to," kroutila hlavou nad událostí, ke které došlo ve středu krátce před třináctou hodinou jedna z místních.

Místem v tu dobu procházeli i lidé, kteří se vraceli domů ze směny v kyjovských Šroubárnách. „Prý to byl místní, který jel od garáží. Ráno jsem šel do práce a vlaky jely pomalu. Nevím, že by jel nějaký spěšný vlak, nebo co se stalo," zamyslel se muž, který byl na cestě domů.

Ke srážce osobního vlaku a osobního auta se spěšným vlakem, který jel z Brna do Starého Města u Uherského Hradiště, došlo ve středu před třináctou hodinou. Ve vlaku v tu dobu cestovalo asi padesát lidí a podle dechové zkoušky byl strojvedoucí střízlivý.

Řidič auta nehodu nepřežil. „Po příjezdu na místo mohl náš lékař pouze konstatovat smrt," uvedla mluvčí jihomoravských záchranářů Barbora Zuchová.

Auto, v němž jel pouze řidič, zůstalo zaklíněné pod vlakem několik metrů od přejezdu. Na místě sice zasahovali kyjovští hasiči, na pomoc jim ale přijeli kolegové Správy železničních a dopravních cest z Brna, kteří sebou přivezli speciální techniku. „Automobil vyprostili až o dvě hodiny později pomocí jeřábu," sdělil mluvčí jihomoravských hasičů Jiří Dvořák.

Podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala bylo signalizační zařízení v době nehody vypnuté z provozu. Před přejezdem byla značka Stop. „Strojvedoucí byli o nefunkčnosti přejezdu informovaní. Mohli přes něj jet rychlostí maximálně deset kilometrů za hodinu a museli dávat zvukové znamení," sdělil Drápal. Škoda po nehodě, je čtyřista padesát tisíc korun.

Kyjovský starosta František Lukl označil nehodu jako neštěstí. „Informaci o tom, že signalizační zařízení není v provozu, jsme dávali na Facebook i na webové stránky města. Nedokážu si vysvětlit, co se mohlo stát," řekl.

Na webu města stojí napsáno: Dbejte, prosím, zvýšené opatrnosti v těchto lokalitách, jelikož po dobu stavby budou všechna stávající signalizační zařízení vypnuta. Opravy mají trvat do šestého května.

Letošní rok patří co do úmrtí lidí na železnicích k těm tragickým. Drážní inspekce už v únoru informovala, že letošní leden zaznamenala nejvyšší počet střetů vlaku s člověkem i usmrcených osob od roku 2009.