Bylo načase. Tak hodnotí konec uzavírky silnice mezi Veselím nad Moravou a Moravským Pískem dvaačtyřicetiletý Veselan Tomáš. Po této trase obvykle každý druhý den cestuje za prací do Bzence. Kvůli objížďce vedoucí přes Uherský Ostroh najezdil denně při jízdách tam a zpět asi o třináct kilometrů více.

Změnu pocítila také jeho peněženka. Připlatil si totiž za naftu. „Když loni opravovali povrch cesty a tah byl tehdy uzavřený, předpokládal jsem, že rovnou opraví i most. Nemyslel jsem si, že po tak krátké době uzavřou frekventovanou silnici znovu," kroutil hlavou muž.

Na více než čtyři kilometry dlouhý úsek silnice první třídy nemohli řidiči vjet přibližně půl roku. Dělníci tam totiž pracovali na mostu přes Novou Moravu. Od prvního školního dne je cesta opět průjezdná. Jenže není zcela jasné, na jak dlouho. Veselská radnice totiž jedná o výstavbě nových kruhových objezdů a opravě dalších mostů, což by pro stejný úsek znamenalo další omezení.

Končící uzavírky
Kyjov: 31.8. Lidická, Za Stadionem, 10.9. třída Palackého
Veselí nad Moravou: 31.8. I/54, směr na Moravský Písek
Sudoměřice: 15.9. I/70, mezi Petrovem a Sudoměřicemi

S novou dopravní komplikací by tak nebyla spokojená například Veronika Fridrichová z nedalekého Bzence. A to ani přesto, že na předchozí uzavírce spolu s kamarády našla i světlou stránku. „Jakmile byla silnice pro auta neprůjezdná, tak nás napadlo, že to bude skvělé místo pro jízdu na kolečkových bruslích. Je tam hladký povrch, který je pro bruslení ideální. Teď už jsem ale ráda, že je cesta otevřená," vypověděla jednadvacetiletá dívka.

Také kyjovští řidiči se mohli v podnělí poprvé projet po novém asfaltu. Uzavírka ve městě se týkala sídliště Za Stadionem. Opravy na cestě mezi ulicemi Mezivodí a Růžová trvaly dva měsíce. „Za tu dobu stihli dělníci vyměnit povrch a také vystavět před bytovkami dvacet parkovacích míst. Vyměnili i pouliční osvětlení," informoval vedoucí odboru rozvoje města Otakar Matula.

Také dalších sídlišť, Lidické a Maxe Švabinského, se dotkla naplánovaná revitalizace. Tam už práce skončily, naopak na jízdu po třídě Palackého si řidiči budou muset ještě do příštího týdne počkat. Vedle nové silnice a parkovací plochy se Kyjovští dočkají veřejného osvětlení, chodníků, a dokonce nových autobusových zastávek. Náklady za letní rekonstrukce v Kyjově dosahují padesáti milionů korun.

Uzavírka zatím nekončí ani na silnici mezi Petrovem a Sudoměřicemi. „Práce jdou podle harmonogramu, zatím se nevyskytla žádná komplikace. Hotovo by mělo být do poloviny září," řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. Podle ní rekonstrukce silnice první třídy, která po úpravách spadne do třídy třetí, vyjde na deset milionů korun.

Ve Strážnici se naopak k uzavírce ulice Komenského teprve schyluje. „Vodovody a kanalizace mají na starosti opravu kanálů. Po nich nastoupí město, které ulici na povrchu zrekonstruuje," uvedl vedoucí strážnického odboru investic Petr Helísek. V jakém termínu přesně k uzavření ulice dojde, zatím ale jasné není.

VENDULA GREGOROVIČOVÁ

BARBORA ORLICKÁ