Určitě jsou na světě ještě odolnější vozy. Jenže, po usednutí do interiéru modernizovaného Touaregu jsem nabyl dojmu, že se s ním můžu bez obav vydat prakticky do všech regionů naší planety.

Měl jsem navíc to štěstí (a myslím to doslova), že jsem ho mohl zkoušet v době, kdy i Česko poprvé v letošní zimě pokryla vrstva sněhu. Projížděl jsem třeba venkovskou krajinou a z okrajů silnice třetí třídy tam na severním Plzeňsku kdosi odstranil plastové patníky. Chvíli jsem si pak nebyl jist, zda ještě jedu po netknutém sněhovém povrchu na silnici nebo už jsem z ní sjel na louku nebo pole. Ale i kdyby se to stalo, bylo by to vlastně jedno. Pro Touareg totiž něco takového opravdu není problém.

Testovaný exemplář si podrobně můžete prohlédnout v naší komentované fotogalerii.

Tento vůz, který je na trhu už přes dvě desetiletí míval kdysi pod kapotou i obrovské spalovací motory. Například verze s desetiválcovým turbodieselem se zapsala do Guinessovy knihy rekordů, když utáhla Boeing 747.

Na oficiální poutací video na tento model se můžete podívat zde:

Zdroj: Youtube

Nyní už zákazníci kupující aktuální verzi nezískají jiný počet válců pod kapotou než šest. Buď se v nich spaluje nafta nebo benzín. A ten, kdo chce získat více koní, musí sáhnout po variantě plug-in hybrid. Právě tu a dokonce s označením „R“, která je u Volkswagenu vyhrazena nejsilnějším verzím jednotlivých modelů, jsem získal na test. Disponuje souhrnným výkonem pohonných agregátů 462 koní a díky elektřině dobité z externího zdroje lze ujet čistě na elektřinu teoreticky až 50 kilometrů. V praxi, jak jsem si ověřil, je zejména v extrémnějších zimních podmínkách realitou tak polovina této vzdálenosti.

SsangYong Torres je snadno rozpoznatelné auto
Designové doplňky matou, jinak ale v testu SsangYong Torres prošel dobře

Novou verzi Touaregu od té předcházející poznáte poměrně snadno, přestože žádné zásadní povrchové díly designéři neupravovali. Rozdíl však dělají linky propojující světlomety vpředu a vzadu. Na zadní partii ve tmě zaujme červeně osvětlené logo.

Interiér je téměř shodný s dřívější verzí, ale přibyla výbava a zejména noví elektroničtí asistenti.

Vadí jen ovládání klimatizace na displeji

Ve výbavě nechybí prakticky nic, co současný automobilový svět nabízí. Touareg R má standardně ve výbavě například vzduchový podvozek s možností regulace světlé výšky, Matrix LED světlomety, pět USB konektorů v interiéru, elektrické víko kufru, sportovní vyhřívaný volant a řadu dalších prvků.

Plusy:
+ Kvalita zpracování
+Jízdní vlastnosti
+ Široké možnosti výbavy

Mínusy
- Ovládání funkcí vozu na displeji
- Vyšší spotřeba po vybití baterie

Testovaný exemplář pak byl doplněn z příplatek ještě třeba o systém nočního vidění, head up displejem, dovíráním dveří pomocí elektromotorů, koženými sedačkami a třeba i zásuvkou s 230V v interiéru.

Touareg je velké auto a tomu odpovídá i velkorysý prostor v interiéru. Také zavazadelník má dostatečný objem na to, abyste do něho naložili všechna zavazadla na rodinnou dovolenou. V tomto případě už ale neměla podlaha možnost jiného výškového nastavení. Pod ní se totiž nachází vysokonapěťová baterie.

Vzhledem k malé kapacitě baterie je lepší hned na začátku jízdy využívat hybridní režim. V takovém případě totiž počítače v autě (pokud si do navigace zadáte cíl cesty) zvládnou rozvrhnout potřebu energie tak, abyste měli co nejnižší výslednou spotřebu. Během testovacích jízd se pak na palubním počítači obvykle objevoval údaj o spotřebě mezi osmi a devíti litry. A to na tak velký a výkonný vůz opravdu není špatné.

Jízda může být v Touaregu komfortní. Ale podvozek lze uzpůsobit otočením kolečka pro volbu jízdního režimu náležitě přitvrdit a díky tomu pak i v zatáčkách zapomenete, že sedíte ve vysokém a těžkém autě.

Jedinou věcí, která mě během testu vyváděla z rovnováhy, byla nemožnost nastavovat klimatizaci, vyhřívání sedaček a některé další věci jinak než prostřednictvím dotyků na centrální displej. Už aby se stal realitou nedávný slib Volkswagenu, že do interiéru vrátí klasická kolečka a tlačítka.

Základní technická data

Karosérie: pětimístné pětidveřové SUV

Motory/Spotřeba: Vznětový přeplňovaný šestiválec 3,0/231- 286 koní – 8,0 litru, zážehový přeplňovaný šestiválec 3,0/ 340 koní – 10,8 l, Plug-in hybrid – 3,0/340 462 koní- 2,2 litru,

Převodovky: osmistupňová automatická

Vnější rozměry: 4878x 1984x1727 mm

Rozvor: 2904 mm

Zavazadlový prostor: 665/810 - /1675/1800 l

Max. rychlost: 250km/hod

Zrychlení: 5,1-7,6s

Ceny: od 1 699 900 Kč