Obě Mini na první pohled zůstávají věrná svojí značce, na druhý pohled se ale chystají nabídnout úplně nový druh jízdního zážitku. Takového, který bude probíhat hlavně ve velkých městech.
O tom, kam Mini směřuje, a kde má být jeho hlavní „hřiště“, vypovídá skotačivé a hodně barevné oficiální video, představující nového Coopera:
Dobrou zprávou je, že třídveřový Cooper se po stránce zevnějšku vlastně moc nezměnil. Pořád jde o kompaktní hatchback roztomilých tvarů, pochopitelně s kulatými světly na přídi, která je nyní o něco uhlazenější – nepotřebuje koneckonců tolik přístupů vzduchu. Kompaktnější záď s vertikálně orientovanými světly si zachovala motiv britské vlajky.
Uvnitř čeká hodně minimalistický interiér. Úplně zde zmizela třeba přístrojová deska před řidičem – všechny jízdní údaje se teď nachází na velkém kulatém displeji uprostřed, sloužícím jako přístrojovka i infotainment naráz. Pod ním se ještě nachází několik fyzických ovladačů pro hlavní prvky spojené s jízdou, ale to je z ovládání asi tak všechno. Třeba klasický volič převodovky zmizel a celkově je toho uvnitř vozu minimum. Útulnost ale Mini navozuje speciálně upletenými textiliemi z recyklovaných materiálů, které se nachází na palubní desce i dveřních výplních. V rámci ekologie jsou také potahy sedadel z umělé kůže.
Třídveřový Cooper bude k mání ve dvou variantách. Tou základní je Cooper E, jehož elektromotor dosahuje výkonu 184 koní, točivého momentu 290 Nm, a zrychlení z nuly na sto stíhá za 7,3 sekundy. Dojezd podle WLTP činí 305 kilometrů a baterie o kapacitě 40,7 kWh se může nabíjet výkonem až 75 kW. Cestovní nabití z 10 na 80 % tak absolvujete za nějakou půl hodinu.
Výkonnější Cooper SE má elektromotor s výkonem 218 koní, točivým momentem 330 Nm, a z nuly na sto sprintuje za 6,7 sekundy. Baterii o kapacitě 54,2 kWh lze nabíjet výkonem 95 kW a normovaný dojezd je 402 kilometrů.
Druhým představeným modelem je Countryman. Ten meziročně výrazně narostl, konkrétně do délky o celých 16 centimetrů, což z něj dělá uvnitř nejprostornější vůz v historii Mini. Nechybí zadní posuvná sedadla s nastavitelným sklonem, větší šířka v oblasti ramen a více místa pro nohy, ale ani kufr se základním objemem 460 litrů, který lze rozšířit až na 1 450 litrů.
Pro interiér nicméně platí totéž co pro Cooper, a také tady se Mini vydalo cestou jedné velké kulaté obrazovky o průměru 240 milimetrů, sloužící pro vše potřebné. Systém infotainmentu v obou vozech je mimochodem navržen na ovládání hlasem, logikou ovládání připomíná moderní telefon, a pracuje na Mini Operačním systému 9.
Také Countryman je nabízen ve dvou variantách pohonu. Základní Countryman E má jeden elektromotor (i když tisková zpráva nespecifikuje na které nápravě) s výkonem 204 koní a točivým momentem 250 Nm. Elektrické SUV se tak rozjede z nuly na sto za 8,6 sekundy a jedno nabití vystačí na 462 kilometrů dojezdu.
Výkonnější Countryman SE ALL4 má elektromotory dva, a tedy pohon všech kol. Souhrnný výkon činí 313 koní, točivý moment 494 Nm, a s touto silou umí vůz akcelerovat z nuly na sto za 5,6 sekundy. Zde činí normovaný dojezd 433 kilometrů. Oba Countrymany lze nabíjet výkonem 130 kW, a opět tak dobít baterii z 10 na 80 % za půl hodinu.
Obě nová Mini slibují pořád stejnou ovladatelnost a hravost při řízení jako dosud. Pořád tu má být pocit jako při řízení motokáry, podvozky naladěné na svižnou jízdu, ovšem za příplatek si lze přikoupit i adaptivní tlumení, zlepšující komfort na běžných cestách. Poněkud nám chybí údaje o hmotnostech, ale ty automobilky u elektromobilů záměrně v tiskových zprávách téměř nikdy neuvádí.
Nová Mini ještě nemají české ceny, s ohledem na přechod k elektrickým pohonům lze však očekávat, že budou dražší než jejich odcházející spalovací varianty.