Mitsubishi ve svojí obsáhlé tiskové zprávě silně zdůrazňuje, že je vůz vyvinutý zcela nově, a zcela pod taktovkou samotné automobilky. Šestá generace má oproti předchozím modelům třeba kompletně nový žebřinový rám podpírající karoserii, který je nyní tužší, ale zároveň lehčí než dosud. Lehčí je i auto jako celek, a to navzdory nárůstu velikosti, byť konkrétní čísla automobilka neposkytla. Přední náprava je zesílená a s koly zavěšenými nezávisle, zadní klasicky tuhá a s listovými pery.

Karoserie má robustní design, jemuž vévodí příď s oddělenými světlomety pro denní a hlavní svícení, ale i masivní mříž chladiče. Jak už tomu u pick-upů bývá, automobilka počítá jednak s ryze pracovním nasazením, ale zároveň i s rolí rodinného a osobního vozu. I proto bude k mání krátká kabina s jednou řadou sedadel, prodloužená kabina s jedním párem dveří a dvěma řadami sedadel, a konečně i nejpopulárnější čtyřdveřový „double-cab“, který vidíme na snímcích.

Podívejte se na nový vůz na oficiálním videu:

Zdroj: Youtube

Pod kapotou zmiňuje Mitsubishi zatím jen jeden jediný motor, dostupný ve třech výkonových variantách. Je to turbodieselový čtyřválec označený 4N16 o objemu 2,4 litru, disponující v nejsilnější verzi výkonem 150 kW a točivým momentem 470 Nm – ten je k dispozici už v 1 500 otáčkách za minutu. Slabší verze pak nabídnou 135 kW a 430 Nm, případně 110 kW a 330 Nm. Na výběr jsou dvě převodovky – šestistupňový automat nebo šestistupňový manuál.

K mání budou verze s pohonem pouze zadních kol, většina zákazníků však logicky sáhne po čtyřkolce Super Select 4WD-II, která propůjčí L200 ohromnou průchodnost terénem. Režim pohonu se pak přepíná otočným ovladačem v kabině. Lze nechat poháněná pouze zadní kola, zvolit automatický režim, kdy rozložení hnacích sil udává středový samosvorný diferenciál, přepnout na pevnou čtyřkolku s uzamčeným diferenciálem, nebo ještě přiřadit redukční převod do těžkého terénu. Nastavení auta dokresluje sedm jízdních režimů, jejichž rozsah sahá od klasických silničních, doplněných vektorováním točivého momentu v zatáčkách, až po ty do těžkého terénu.

Komfortní ložnice za pár minut. Otestovali jsme střešní stan Thule Approach

Interiér kabiny je na první pohled robustní jako zbytek auta, ale nezapomíná ani na komfortní stránku. Výbava je obsáhlá, zahrnuje třeba velký infotainment propojitelný s mobilním telefonem, dvouzónovou klimatizaci, velký displej doplňující budíky před řidičem, ale i slušnou nabídku jízdních bezpečnostních asistentů.

Novinka vypadá zajímavě a současnou nabídku pick-upů s otevřenou korbou na našem trhu by významně obohatila, vyvstává však otázka, zda se v Evropě dočkáme. V rámci představení šel vůz coby Triton do prodeje v Thajsku, a postupně bude nabídnut v celé Jihovýchodní Asii, ale i v Austrálii a na dalších trzích. Během roku 2024 se pak objeví i v Japonsku, kde Mitsubishi pick-up nenabízelo posledních 12 let. Ve výsledku by se mělo dočkat více než 100 světových trhů a automobilka doufá, že prodá 200 000 kusů za rok. Zda se však objeví i v západní a střední Evropě, to je těžko říct.