Konkrétně se do soutěže zapojily projekty žáků třetího ročníku oboru Strojírenství a čtvrtého ročníku oboru Technické lyceum. Mezi postupující práce do krajského kola se probojovala práce Aerifikátor, kdy žák třetího ročníku ve spolupráci s firmou Swardman, spolupracoval na vývoji konstrukce tohoto stroje, který slouží k provzdušnění trávníku. Jedná se vlastně o hloubkové propichování trávníku dutými hroty. Neméně zajímavou práci vytvořil i žák čtvrtého ročníku, který se rozhodl vyzkoušet výrobu nože kovářskou technikou. Po problémech s volbou vhodného materiálu a po hodinách práce se dílo podařilo a nůž může sloužit. V kategorii učebních pomůcek bude naši školu reprezentovat práce Robot KUKA. Robot byl vymodelován v programu Autodesk Inventor a následně vytištěn na 3D tiskárně. Samotný model a k němu vytvořená videa budou sloužit pro výuku, vytištěný model jako názorná pomůcka.

Mezi další práce, které sice do krajského kola nepostoupily, ale přesto zaujaly, byla třeba renovace motocyklu Simson nebo vytvoření propagačních materiálů obce Čeložnice. Pandemická opatření překazila část práce pojednávající o Národním divadle v Brně, která se zabývala historií divadla a jeho repertoáru. Žák v rámci práce naplánoval i návštěvu divadelního představení, které vybral i jako přípravu na maturitní zkoušku z Českého jazyka a literatury. Tato návštěva bohužel z důvodu epidemie nemohla proběhnout.

I přesto, že školy jsou zavřené a výuka probíhá v online prostoru, snažíme se společně s žáky tuto nelehkou dobu zvládnout. Děkujeme žákům za jejich úsilí v práci, žákům čtvrtého ročníku přejeme hodně štěstí u maturitních zkoušek a na jejich další profesní cestě.

Lenka Příborská

Střední škola Strážnice

Děkujeme za příspěvek a těšíme se i na vaše texty a fotografie na hodoninsky@denik.cz.