Horská trať z Veselí na Myjavu měla narozeniny. Bylo jí osmdesát a oslavila je ve velkém stylu. V nádražní hale cvičily mažoretky, o pár desítek metrů dál jezdily modely vláčků, zlatým hřebem byla projížďka parním vlakem na Slovensko.

„Hrozně rádi sem jezdíme. Jsou tady mračna lidí. Po cestě nám vždycky mávají,“ pochvaloval si jízdu strojvedoucí z Olomouce Jiří Štěrba. V kabině lokomotivy, které říkají kvůli její zelené barvě rosnička, je strojvedoucích víc. Jsou zároveň i topiči. Rozpohybovat rosničku je totiž pořádná dřina. „Rosnička je jediná svého druhu u nás. Je to horská rychlíková lokomotiva,“ říká David Bernatík z Kyjova. Trať na Myjavu má i své pozoruhodnosti.

„Myjavská trať je zajímavá svým převýšením, navíc je na ní Štefánikův tunel, jediný v širokém okolí,“ upozorňuje výpravčí Zdeněk Peťura. Podle něho je trať z Veselí na Myjavu bytelná. Vozily se tudy i reaktory do elektrárny v Jaslovských Bohunicích. Po vystoupení místních mažoretek, které si říkají Spiders a Světlušky, nastoupili lidé do historických vagónů.

Průvodčí pomohl posledním opozdilcům, zazvonil na zvonec, z rosničky vyrazil sloupec páry a dýmu a masivní kola se dala do pohybu. Cestující vyrazili na Myjavu. Sousedé z levého břehu Moravy nachystali stejně jako Veselané železniční výstavu. Cestující si mohli prohlédnout modely vláčků, staré jízdenky a dnes již historickou nádražní techniku.