„Tvůrci byli i přes horko velice pilní. Výtvarníků bylo sice deset, ale vystavených prací je osmdesát, použili při nich různé techniky i vyjádření," upozornil ředitel hodonínské galerie a kurátor sympozia Josef Fantura.

Polovina autorů malovala přírodu. Třetina zpracovávala hodonínská témata, včetně historie, zoologické zahrady či koupaliště. Umělci měli také široké věkové rozpětí. „Jsou tady jak ti, kteří dosáhli šedesát let, tak nedávní absolventi. Například Miroslav Malina tady má svoji žačku, nejmladší účastnici sympozia Annu Sypěnovou," přiblížil jednu ze zajímavostí Fantura.

V galerii budou jejich díla k vidění do konce srpna. Mezi nimi jsou tak i nejnovější práce Kamila Mikla. „Je vedoucím grafického oboru na umělecko-průmyslové škole v Uherském Hradišti. V jeho tvůrčí linii je v současnosti používání pigmentu, geometrické práce, osmi, deseti, dvanáctiúhelníky vytváří struktury a zvláštní sítě," představil ředitel akademického malíře, který loni oslavil padesát let.

Hodonínské sympozium má také svoji historii. „Od roku 2000 do roku 2008 jsme je pořádali společně s městem a zvali jsme české a slovenské účastníky. V roce 2011 se náš kraj spojil spolu s Vysočinou, jižními Čechami a Dolním Rakouskem k projektu Porta Culturae, oslovil naši galerii, já jsem následně oprášil myšlenku malého formátu," zavzpomínal Fantura.

Tato sympozia se konala až do roku 2013, letos se je v Hodoníně pokusili obnovit jako bienále.