„Chceme, aby systém výuky vyhovoval všem dětem, rodičům, veřejnosti a to obsahem vzdělání, demokratickými principy, respektováním žáka jako osobnosti, vztahy ve škole i mimo ni,“ uvedla ředitelka školy Marie Kujová.

Pedagogové se snaží o propojení učiva se skutečným životem a rozvíjí otevřené partnerství i s veřejným životem a obyvateli. „Škola tak tvoří sociální systém s mnoha vnitřními i vnějšími vztahy. Komunikace a vztahy uvnitř školy i navenek jsou velmi důležité,“ poznamenala ředitelka.

Žáky 1. třídy ZŠ v Čejči učí Markéta Prčíková
Naši prvňáčci: V Čejči panuje rodinná pohoda, školu zkrášluje nová zahrada

Anglický jazyk se děti učí už od druhé třídy, hravou formou založenou na osvojování jednoduché slovní zásoby. Od šesté třídy se mohou zájemci učit i německý jazyk. Zabývají se také výpočetní a komunikační technikou, dovednosti získané z těchto hodin jsou maximálně využívány v ostatních předmětech. „Počítače provázejí našeho žáka od první třídy, každá z nich může využívat softwarové vybavení téměř ve všech vyučovacích předmětech,“ podotkla Kujová.

Do vzdělávání jsou zařazeni i žáci s vývojovými poruchami učení a lehkým mentálním postižením. Individuálně se jim věnují odborníci, s nimiž škola spolupracuje. Pozornost je věnována i mimořádně nadaným žákům. „Tito žáci mají možnost individuálně pracovat na počítačích, s internetem, naučnou literaturou, dostávají náročnější samostatné úkoly nebo pomáhají s přípravou materiálů pro ostatní žáky,“ doplnila ředitelka.

Park Petra Bezruče ve Veselí nad Moravou. Ilustrační foto.
Turisté za noc ve Veselí nad Moravou zaplatí dvacet korun. Od června

Nedílnou součástí školy je činnost školní družiny a školního klubu s nabídkou zájmových kroužků.