Kamiony mířící tam po silnicích první třídy I/53 z Pohořelic a I/38 z Vysočiny mají podle představitelů znojemské radnice platit mýtné. Připravují žádost o jeho zavedení na těchto komunikacích, kterou pošlou na krajský úřad i další instituce. Znojmo tím má získat stejné podmínky jako jiná města. Panují ale mimo jiné obavy, že řidiči náklaďáků pojedou raději po silnicích nižších tříd, jen aby se poplatkům vyhnuli.

Od loňského roku je v kraji zavedené mýto pro nákladní dopravu třeba na silnici první třídy I/43 z Brna do Svitav. Starostové měst a obcí v sousedství trasy se obávali přesunu kamionů k nim. Po roce a čtvrt ale nářky o naplnění černých scénářů nezaznívají.

Šoféři kamionů a jejich nadřízení si dvakrát rozmyslí, zda zvolit pro cestu do Znojma plahotání se mezi obcemi po menších silnicích a ztrácet tím drahocenný čas, nebo jet napřímo bez zbytečného zdržení, byť za cenu úhrady mýtného. Zvlášť v době, kdy se čas a rychlost doručení zboží mnohdy cení skoro až zlatem.

Že objíždění páteřní silnice není zrovna žádný med, po kterém by s radostí dobrovolně sáhli, si mnozí řidiči náklaďáků jistě vybaví z vlastní zkušenosti při nuceném objíždění opravovaného mostu na Nových Mlýnech u Pasohlávek. Složité manévrování po úzkých silnicích s velkým množstvím nerovností a děr, které vytvořily jejich těžkotonážní vozy, je něco, čemu se jistě rádi vyhnou. I kdyby měli platit za každou jízdu.