„Tato dopravní značka by určitě pomohla snížit počet dopravních nehod například na silnici vedoucí z Hovoran do Mutěnic,“ domnívá se Ludmila Pazderová z Hovoran, která tímto úsekem projíždí takřka každý den. Jak dlouholetá řidička dodala, tato část silnice číslo 380 je nebezpečná především svým kopcovitým terénem. „Řidiči tam často předjíždí, aniž by viděli, jestli jim do protisměru nevjede auto,“ upozornila Pazderová. Tento názor s ní sdílí také řidičky Bohuna Nováková a Lenka Vrbová z Mutěnic.

Deset nehod za rok

Právě na dopravním úseku mezi Mutěnicemi a Hovorany se jen za minulý rok stalo deset dopravních nehod. Ta poslední se odehrála třiadvacátého prosince. „Při dopravní nehodě byli zranění dva muži. Zranění jednoho z nich si vyžádalo převoz na urgentní příjem do Fakultní nemocnice v Brně,“ informoval mluvčí jihomoravských záchranářů Radek Turin.

Podle vyjádření vedoucího hodonínského dopravního inspektorátu Lubomíra Fridricha jsou nebezpečná místa na silnicích až ta, kde se na dvě stě padesáti metrech stanou zhruba tři dopravní nehody se zraněním za měsíc. „Na Hodonínsku nemáme dopravní úsek, kde by řidiči dennodenně bourali,“ sdělil Fridrich. Jak dodal, dopravní značku upozorňující na úsek častých dopravních nehod umístili dopravní policisté za Svatobořicemi – Mistřínem až po tragické nehodě, při které v roce 2006 vyhasly dva lidské životy. „K zmírnění následků dopravních nehod v tomto úseku nám pomohlo i to, že se tam opravila silnice a vykácely se stromy. Nyní většinou řidič vjede jen do polí,“ nastínil Fridrich situaci na silnici 420 mezi Kyjovem a Svatobořicemi – Mistřínem. Jak dodal, vykácení stromů není možné kolem každé silnice. „Například na zmiňovaném úseku mezi Mutěnicemi a Hovorany plní stromy funkci větrolamu, který tlumí vítr z polí,“ vysvětlil šéf dopravního inspektorátu. Podle slov dopravního inženýra Jana Froňka policisté neplánují instalaci další dopravní značky upozorňující na častou nehodovost. „Neslyšel jsem, že by toto značení bylo i někde jinde na Hodonínsku. O dalších takových upozorněních neuvažujeme,“ řekl Froněk.

Někteří přibrzdí

Ani dopravní značka Úsek častých dopravních nehod není ale podle psycholožky Zdenky Bimkové zárukou, že všichni řidiči sundají nohu z plynu.

„Je to stejný případ, jako když někde stojí policista. Někteří řidiči zpomalí nebo se zamyslí, zda mají zapnuté bezpečnostní pásy,“ popsala psycholožka.