Osudová chyba totiž řidiče, který nerespektoval značení a vjel přímo pod osobní vlak, připravila o to nejcennější. Vlak pak automobil vláčel ještě pět set metrů před sebou, než se jej strojvůdci podařilo zastavit. Policie varuje, že počet smrtelných nehod na železničních přejezdech v posledních letech stoupá.
„Zatímco dříve lidé umírali při každé desáté nehodě na přejezdu, nyní je to již při každé sedmé,“ upozornil policejní mluvčí Petr Zámečník.

Policisté díky svým statistikám soudí, že na vině je neopodstatněné riskování, podcenění situace, v neposlední řadě i spěch a stres.

„V úterý se proto řidiči na řadě míst na Hodonínsku mohli potkat s dopravními hlídkami, které se právě na dodržování pravidel silničního provozu před železničními přejezdy v tomto měsíci zaměřují,“ informoval Zámečník. Na pomoc si policisté vzali i záznamovou techniku. Zjištění jsou více než alarmující.

„Z celkem devadesáti pěti zkontrolovaných vozidel se třetina řidičů dopustila nějakého přestupku. Ty byly řešeny přímo na místě,“ upřesnil policejní mluvčí.

Nechyběli podle něho ani ti, kteří telefonovali za jízdy. Tři z řidičů pak podle kamerových záznamů nerespektovali světelnou signalizaci a projeli přes železniční přejezd na červenou.

„V blokovém řízení je za tento přestupek pokuta dva a půl tisíce korun, ve správním dva a půl až pět tisíc korun. K tomu ještě šest trestných bodů,“ varoval Zámečník. Své o nedočkavých řidičích ví i šéf dopravního inspektorátu František Vaďura. Podle něj by bylo nejideálnější, kdyby u všech přejezdů byly závory.

„Problémy bývají často u Rohatce. Netrpěliví řidiči tu několikrát ročně urazí zvedající či spouštějící se závoru,“ poukázal Vaďura. Následky střetů jsou podle policejních statistik tragické. Loni došlo na přejezdech či v jejich blízkosti na Hodonínsku k dvanácti nehodám.

„Stačí si ale uvědomit, že vlaky vzhledem ke své brzdné dráze nemohou reagovat tak rychle, jak se řidiči domnívají,“ dodal Petr Zámečník.