Z výpovědi strojvůdce vlaku EuroCity vyplývá, že asi půl kilometru před zmiňovaným přejezdem zahlédl nákladní auto, které zastavilo na kolejích. Okamžitě použil rychlobrzdu a začal houkat. Vlak jel rychlostí asi sto šedesát kilometrů v hodině. „To zřejmě popudilo řidiče kamionu k tomu, aby se s vozem rozjel a prorazil sklopené závory. Od srážky s vlakovou soupravou ho dělily jen sekundy," uvedl hodonínský policejní mluvčí Petr Zámečník.

Událost se nakonec obešla bez zranění i větší škody. Přesto strážci zákona řidiče zadrželi, nyní ho stíhají pro trestný čin.

K podobnému scénáři došlo loni v srpnu na Blanensku. Řidič kamionu v Rájci-Jestřebí projel přes přejezd na červenou a urazil závoru. Tento čin ale policisté kvalifikovali jako přestupek.

Nehody, kdy vjedou auta na přejezd i přes blikající signalizační zařízení, nejsou v České republice výjimkou. Někdy končí srážkami s fatálními následky. Právě taková byla loňská nehoda ve Studénce, při níž zemřeli tři lidé. Bez úmrtí skončila prosincová srážka kamionu a osobního vlaku ve Frýdku-Místku.