Křižovatka na silnici I/52, kde řidiči odbočují na Březí a do Mikulova, se stala nejrizikovějším novým místem pro řidiče v Jihomoravském kraji podle analýzy pojišťovny Allianz. Loni se tam odehrály čtyři nehody, z toho dvě vážné. Dva lidé se zranili těžce, devět vyvázlo s lehkými poraněními. „Pro určení pořadí žebříčku byl důležitý počet havárií se smrtelným nebo těžkým zraněním, počet zraněných nebo usmrcených lidí na místě, ale také závažnost jejich zranění a počet ostatních nehod v lokalitě,“ uvedla za Allianz Radana Pochop Rusevová. Analýza se týká jen nehod na dálnicích a silnicích první třídy.

Bývalý kastelán valtického zámku Michal Tlusták u břeclavského okresního soudu. Ilustrační foto.
Příkaz ke zničení obrazů byl od Tlustáka, řekl před soudem zaměstnanec zámku

Krajský policejní dopravní inženýr Lubomír Sedlák potvrdil, že loňský rok byl z pohledu následků nehod na křižovatce u Mikulova nejrizikovější. „Ve většině případů je příčina problémů v nedání přednosti v jízdě při vyjíždění aut ze silnice II/421 ze směru od Březí,“ uvedl Sedlák.

BŘECLAVSKO
∙ Křížení silnic I/52, II/421 a II/414 u Mikulova: Řidiči mají problém se dostat z vedlejších silnic na hlavní, na místě loni 4 nehody s 11 zraněnými, z toho 2 těžce.
HODONÍNSKO
∙ Křížení silnic I/55 a II/432 u Hodonína: Řidiči se obtížně dostávají z vedlejší silnice na hlavní, na místě bylo několik smrtelných nehod.
ZNOJEMSKO
∙ silnice I/53 mezi Znojmem a Pohořelicemi: Problémové jsou všechny křižovatky, přes 660 nehod a přes 30 mrtvých za 11 let.


Mezi důvody nehod patří podle něj také nerespektování povolené rychlosti, nedostatečná rozlišitelnost křižovatky pro řidiče od Březí, zeleň omezující přehled v křižovatce či nedostatky ve značení.

Krajští silničáři tam plánují letos menší úpravy. „Půjde o zvýraznění dopravního značení, aby si lidé, kteří přijíždí po vedlejších silnicích od Mikulova a od Březí uvědomili, že se blíží k hlavní a zavčas zabrzdili,“ objasnil vedoucí jižní oblasti krajské správy silnic Ladislav Hádlík.

Starosta Mikulova Rostislav Koštial věří, že zlepšení nastane po vybudování obchvatu města při dálnici D52. Začátek stavby je plánovaný na rok 2019. „Má vzniknout víceúrovňová křižovatka, která nynější problémy vyřeší,“ myslí si.

Silnice smrti se přezdívá I/53 mezi Znojmem a Pohořelicemi. Za posledních jedenáct let tam zemřelo víc než třicet lidí, bilance je přes 660 nehod. Cestu považuje za nebezpečnou i učitel znojemské autoškoly Marek Neuschl. „Když začne někdo předjíždět, jde doslova o život,“ řekl před časem. Státní silničáři plánují velkou modernizaci I/53, která má zvýšit bezpečnost.

Nejnebezpečnější úsek na Hodonínsku je podle bývalého hodonínského dopravního policisty Františka Vaďury na silnici I/55 poblíž Hodonína u odbočky na Ratíškovice. V místě už bylo několik smrtelných nehod. „Řidiči v křižovatce vidí do velké dálky a často přehlédnou auta, která jsou jim nejblíž,“ vysvětlil Vaďura.

Ilustrační fotografie.
Sehnat lidi na údržbu obce je na vesnicích oříšek. Kvůli nízké nezaměstnanosti