Radar městské policie nachytal za šest dní rekordní počet šoférů, kteří měli těžkou nohu na plynu. „Celkem překročilo rychlost 842 řidičů. Průměrně 140 aut za den,“ spočítala mluvčí strážníků Lenka Rigó.

Rekordman jel téměř stotřicetikilometrovou rychlostí. „Řidiči si myslí, že jsou na dálnici,“ komentovala Hana Bílá, která s postihem závodníků souhlasí.

Z hlediska nehodovosti je křižovatka podle policejních statistik mezi nejhoršími deseti v kraji. Právě na sjezdu z dálnice D2 u Břeclavi zemřel před rokem muž v dodávce po nárazu do kamionu.

Dopravní situaci v místě řeší dopravní policie i Besip. „Spojuje se tam víc problémů. Provoz v Břeclavi je komplikovaný. Někteří řidiči, když se dostanou z kolon ve městě, prostě za cedulí šlápnou na plyn,“ shrnul krajský koordinátor Besipu Pavel Čížek.

Radar a následné sankce, i když v řádu stokorun, podle něj mají efektivní psychologický účinek. „Postih je jeden z mála nástrojů, jak řidiče přimět dodržovat předpisy,“ podotkl Čížek.

V Mikulově na Břeclavsku mají strážníci jeden přenosný radar a dva stacionární. „V turistické sezoně vyfotí denně až padesát aut překračujících povolenou rychlost,“ přiblížil velitel tamních strážníků Jiří Hamerník.

Městská policie měří rychlost i ve Znojmě. Od poloviny letošního roku. „Máme jeden mobilní radar. Nejvíc přestupků evidujeme v příměstských oblastech Načeratice, Derflice a Kasárna,“ upřesnil preventista strážníků Petr Hladký.

V Hodoníně policisté měří třeba v Brněnské ulici. Teď tam vidět nejsou kvůli opravám. „Omezení nutí řidiče zpomalit,“ zmínil šéf strážníků Jindřich Vašíček.

Podle profesionálního řidiče Vladimíra Vaňka z Klepačova na Blanensku by měli policisté častěji kontrolovat a měřit rychlost na výjezdu z Blanska do Brna ve směru na Lipůvku. „Někteří řidiči tam na rovince jezdí jako bezmozkové a předjíždějí auta přes zebru. Přitom je to ve městě,“ poukázal Vaněk.

Řidiče ve Vyškově od loňska hlídá počítačový systém Scarabeus. Náklady se radnici vrátily už za pár měsíců jeho provozu.