Policisté proto oslovili pracovníky autoškol, kteří mají na starosti výchovu a přípravu řidičů. „Chceme pomoci školitelům tím, že jim přiblížíme například úseky s častými dopravními nehodami v regionu. Přednášející by pak mohli upozornit studenty na místa, kde si mají dát pozor či zpomalit," vysvětlil Klimus.

Na semináři se dopravní strážci zákona zaměřili na tři nebezpečná místa na Hodonínsku. První z nich je úsek před Ratíškovicemi ve směru od Hodonína, kde končí auta v příkopu několikrát ročně. Od dokončení rekonstrukce cesty loni na podzim se tam staly tři havárie. „Za příčinou většinou stojí rychlost a způsob jízdy. Budu tam posílat dopravní inženýry, aby hledali možná vylepšení," sdělil vedoucí krajského odboru služby dopravní policie Jindřich Rybka.

Na další dvě lokality upozornil zástupce autoškol, kterých je v okrese šestadvacet, jeho kolega z Hodonína Štěpán Zachara. Patří mezi ně cesta mezi Kyjovem a Svatobořicemi, kde před měsícem vyhasly dva životy, třiadvacetiletého řidiče a jeho sedmnáctiletého bratra. „Už podle fotografie je jednoznačnou příčinou rychlost, nepřizpůsobení povaze a stavu silnice, kdy se auto v zatáčce dostalo do smyku a následně pravým bokem narazilo do stromu," přiblížil tragický náraz šéf hodonínského dopravního inspektorátu Štěpán Zachara.

nehody 2014věk viníka: nejčastěji 1921
hlavní příčina: způsob jízdy
více než promile u viníka: 45
nejčastěji následky na zdraví 2015: silnice č. 55, 54, místní, 422
následky na zdraví od 2010 dle denní doby: nejčastěji 15., 16. a 18. hodina
místa s největší hustotou: Hodonín (např. Úprkova), Veselí n. M., Kyjov, u Ratíškovic, Bzenec a Vracov

Řidič podle něj spěchal na pohřeb. Po havárii zemřel v nemocnici. „Původně sice neměl viditelná zranění, a dokonce byl při příjezdu sanitky při vědomí, ale následně nepřežil operaci, neboť měl potrhané vnitřní orgány," dodal Zachara.

„Absurditu případu dokládá i to, že deset minut předtím řidiče ještě zastavovali policisté, kteří řídili dopravu," upozornil Zachara. V současnosti už je připravený projekt na opravu silnice Svatobořic. Ořech, do něhož mladíci narazili, půjde k zemi. „Když už někdo udělá chybu, chceme, aby alespoň neměla fatální následky," doplnil šéf dopravního inspektorátu.

Ten připomněl také třetí krizový úsek, který se nachází na nové cestě mezi Blatnicí a Blatničkou a je vystavený silnému bočnímu větru. Motorkář na Hondě tam v polovině listopadu jel více než stovkou a po projetí zatáčky skončil mimo silnici, kde postupně narazil do dvou stromů. Při nárazu zemřel jak dvacetiletý řidič, tak o dva roky mladší spolujezdec. „Když byla silnice špatná, neřešili jsme tam téměř žádnou nehodu. Lidé totiž jezdívali pomalu," zmínil se vedoucí hodonínské dopravky. Právě ze zmíněných havárií mohou policisté dát instruktorům popisy situací s fotografiemi. Ty pak mají žáky šokovat.

Provozovatele autoškol záměr policistů oslovil. „Jsme rádi, že jsme se sešli, protože tato akce má určitě velký význam. Děkuji za pomůcky, co nám policie k výuce nabízí. Na druhé straně ale pracujeme s lidmi, které dnes společnost plodí. Všichni víme, že kolem sedmi osmi procent z nich je agresivní a má problémy, s čímž se dá velice těžko něco dělat," řekl instruktor autoškoly a předseda hodonínské komise dopravy Stanislav Čermák.

Zároveň poukázal na nelogické vodorovné značení v některých úsecích. „Pokud je značka nesmyslná, tak ji řidiči nerespektují. Tím si je vychováváme k tomu, že ji nedodržují ani tam, kde smysl má," dodal.