O příčinu tragédie se zajímala také Drážní inspekce. „Podle zjištění přímo na místě byla v době nehody signalizace v činnosti," ujistil mluvčí inspekce Martin Drápal. Jeho slova potvrdil i Petr Zámečník, mluvčí policie, která nehodu šetří. „Bezpečnostní zařízení neselhala. Ani řidič vlaku nebyl pod vlivem alkoholu," potvrdil Zámečník.

Podobně se k nehodám na přejezdech vyjádřil i mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský. „Přejezdy jsou bezpečné, jen pokud na nich řidiči striktně dodržují pravidla," uvedl Ptačinský s tím, že ze statistik vyplývá, že drtivou většinu podobných nehod způsobí nevhodným chováním řidiči aut. „Není proto možné tyto nehody označit jako železniční. Nebezpečný přejezd neexistuje," uvedl mluvčí SŽDC. Podle něj jsou nejrizikovější přejezdy zabezpečené křížem a světelným zařízením bez závor, které se kříží se silnicemi druhé třídy.

Na Hodonínsku patří podle statistik SŽDC k přejezdu s vyšší nehodovostí právě ten strážnický s číslem 8143, který vede tratí z Veselí nad Moravou do Skalice na Slovensku. „Na tomto úseku se stala nejdramatičtější nehoda v posledních letech v Jihomoravském kraji. Zemřeli při ní dva lidé," připomněl Ptačinský. Ten dodal, že SŽDC každým rokem investuje do zvýšení bezpečnosti na přejezdech stovky milionů korun.

Škoda, kterou způsobila středeční srážka, přesáhla tři sta tisíc korun. „Od roku 2012 se na tomto přejezdu staly čtyři dopravní nehody. Ty z roku 2012 a 2013 se obešly bez zranění. Se špatným koncem byla nehoda v minulém a letošním roce," sdělil mluvčí Dopravního inspektorátu s tím, že celkově škody přesáhly jeden milion korun.