„Vyslali jsme na místo vrtulník. Člověk byl pod vlakem, utrpěl devastující zranění. Už jsme mu nedokázali pomoci. Zemřel ještě před naším příjezdem," konstatovala mluvčí jihomoravských záchranářů Michaela Bothová.
Této události ale předcházela na stejném stejném místě ještě jedná nehoda. „Na přejezdu u Moravského Písku došlo v ranních hodinách k nárazu osobního auta do osobního vlaku. Po nárazu vlak vykolejil jedním podvozkem. Následnou jízdou došlo k poškození asi dvou kilometrů železničního svršku. Po této nehodě se na stejném přejezdu srazil nákladní vlak s osobou pohybující se v kolejišti,“ sdělila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Jak doplnila, vyšetřováním mimořádné události se zabývá Drážní inspekce. „Po šesté hodině ráno došlo na železničním přejezdu P 8156 u Moravského Písku ke střetnutí osobního vlaku jedoucího z Břeclavi do Přerova s osobním automobilem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací, která je doplněna závorovými břevny. V důsledku střetnutí osobní vlak vykolejil,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal s tím, že tato mimořádná událost se obešla bez zranění. Naopak u druhé nehody osoba následkům zranění po střetu nákladním vlakem podlehla. „Prozatím byla škoda vyčíslena pouze na trati, a to ve výši třináct milionů korun,“ doplnil mluvčí s tím, že Drážní inspekce zahájila vlastní šetření této mimořádné události včetně zpracování závěrečné zprávy.
U přejezdu vyšetřovali také policisté. Podle jejich mluvčího Bohumila Maláška se v místě staly dvě nehody. Osobní vlak se střetl s osobním autem a nákladní vlak s člověkem. „Terénním vyšetřováním jsme zjistili, že obětí srážky s nákladním vlakem je dvaačtyřicetiletá žena. Zjišťujeme příčiny, okolnosti a souvislosti těchto dvou nehod," vyjádřil se Malášek. Policisté nasadili na místě také psovody, kteří zjišťovali, jestli v okolí nehody není ještě někdo zraněný.
Provoz na trati mezi Bzencem Přívozem a Moravským Pískem byl zastavený. Některé osobní vlaky dopravce odřekl. Mezi Moravským Pískem a Hodonínem fungovala náhradní autobusová doprava. Podle webu Českých drah se podařilo obnovit provoz na jedné koleji v 15.15 s tím, že za místem omezení mohou vlaky navýšit zpoždění asi o pět až deset minut. Do té doby musel dopravce mezinárodní vlaky Eurocity či Intercity, které jely z Vídně a Budapešti směrem do Varšavy a Přemyšle, odklonit, a to přes Brno a Vyškov. Zpoždění se podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského pohybovalo kolem sedmdesáti až osmdesáti minut.
Hůře je na tom druhá kolej, na které vykolejil jedním podvozkem osobní vlak. „Tam je odhadem poškozeno tři tisíce pražců. Bude muset dojít k prohlídce celé koleje. Obnovu předpokládáme v průběhu příštího týdne. Takže do té doby se bude jezdit v tomto úseku po jedné koleji,“ upozornila Friebová.