Podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala bylo příčinou mimořádné události nezajištění jeřábové nástavby proti samovolnému otočení před jízdou. „Náklady jsme prozatím vyčíslili na 155 tisíc korun. Další ovšem vznikly při odklizení následků nehody," sdělil Drápal.

Podívejte se: Nehodový jeřáb při odtahu vlaku vykolejil

Tragédie, při které zemřel jeden člověk a dalších osm se zranilo, se stala loni 13. září. Na trati 343 Hodonín-Vrbovce se střetl osobní motorový vlak Regionova s traktorem. Souprava čtyř vagonů vykolejila, přičemž motorový vůz začal hořet. Událost si vyžádala zásah minimálně deseti hasičských jednotek.

Hned den nato v místě kolize nastaly další komplikace. Vlakový jeřáb, který přijel poničenou soupravu odtáhnout, také vykolejil. Začala rozsáhlá vyprošťovací operace. České dráhy plánovaly, že těžký stroj vrátí na koleje pomocí dalšího jeřábu a nehodového vlaku. Jenže kvůli nedostatečné nosnosti nedalekého mostku to nebylo možné.

Vlakový jeřáb, který mezitím jistil hasičský tank, se podařilo odstranit až poté, co se k němu po nezbytných úpravách na trati dopravil osmdesátitunový autojeřáb. Stalo se tak 23. září. O tři dny později se tam jednou nápravou mimo koleje dostala posuvná lokomotiva.

Po celou dobu místem nemohly projíždět osobní vlaky a cestující se přepravovali autobusy. Provoz se podařilo obnovit až 28. září. „Celkovou výši škody zatím nemáme vyčíslenou. Podstatná část bude souviset s nasazením vyprošťovací techniky a úpravy dráhy pro vyproštění a následné zprovoznění, bude ale zahrnovat také náhradní autobusovou dopravu," dodal Šťáhlavský.

Srážkou vlaku a zemědělského stroje na přejezdu bez závor se policie stále zabývá. „Řidiče traktoru vedeme jako podezřelou osobu. Vzhledem k tomu, že došlo k jeho úmrtí, bude spisový materiál nejspíš odložen. Ještě je ale potřeba dořešit pár drobností ohledně vyčíslení škody," uvedl policejní mluvčí Petr Zámečník.