VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Biketrialistu Herku letos porážel pouze Kolář

Hodonín – Věčně druhý. Přesněji řečeno, letos pořád druhý. Hodonínský biketrialista David Herka nedokázal v letošní sezoně ani jednou porazit tradičního soupeře Václava Koláře.

22.11.2011
SDÍLEJ:

Hodonínský biketrialista David Herka hodnotí sezonu i přes nepříjemné zranění pozitivně. Závodník AMK Mladost letos nestačil pouze na blanenského Václava Koláře.Foto: Archiv Davida Herky

I kvůli tomu hodnotí jezdec AMK Mladost Hodonín letošní rok se smíšenými pocity.

Dvacetiletý Václav Kolář z Blanska vyhrál bez jediného trestného bodu závěrečný halový biketrial v Brně a získal pátý titul domácího mistra po přechodu do kategorie elite v roce 2007. V sedmidílném seriálu letos Kolář nenašel přemožitele, halový závod v Brně ale vyhrál úplně poprvé.

„Jsem rád, že se mi podařilo prolomit sérii špatných brněnských výsledků. Rozhodla dokonalá koncentrace na každou překážku,“ uvedl Kolář.

Jeho jediným vážnějším soupeřem byl právě David Herka, který obhajoval v posledním závodě loňské vítězství. Stejně jako před rokem nasbíral pět trestných bodů, tentokrát to ale na výhru nestačilo. „Kolář byl celou sezonu k neporažení,“ uvedl Herka, který v této sezoně šestkrát skončil druhý.

Stříbro bral hodonínský závodník i v evropském poháru. „S druhým místem jsem spokojený, ale pořád si říkám, že by to mohlo být i lepší. Každopádně v kategorii Elite bych chtěl být jednou první,“ říká Herka, který v neděli 20. listopadu oslavil devatenácté narozeniny.

Podle Herkova otce měl talentovaný biketrialista navíc. „Z mého hlediska David má na to, aby Koláře porážel. Vašek ale přemýšlí jinak než David. Má to v hlavě srovnané. Chce vyhrát za každou cenu. Vašek je prostě závodní typ,“ řekl Herka starší. „Pokud chce David vyhrávat, musí k závodům přistupovat jinak,“ pokračoval. „Znovu ale opakuji, oni jsou každý jiný. Vašek je technický jezdec, kdežto David zase silový. Pokud by je dal někdo dohromady, tak jsou neporazitelní. To však bohužel nejde,“ dodal s úsměvem.

Podle hodonínského biketrialisty se ale dá blanenský závodník porazit. „Václav není neporazitelný. Bohužel já vždy udělám v závodě nějakou chybu, která mě stojí body,“ uvedl Herka. „Asi nejsem tak vyježděný jako Vašek,“ doplnil.

Hodonínský závodník se nechce vymlouvat na zranění, které ho připravilo o část sezony i světový šampionát. Český reprezentant se týden před mistrovstvím světa vyboural na motocyklu a zlomil si klíční kost. Mladý závodník však bral nepříjemnou kolizi s nadhledem. „V kategorii elite ale pořád jsem a závěr sezony bych měl stihnout,“ uvedl Herka.

Ten se na letošní šampionát, který se konal v Březové u Sokolova a ve španělském Sant Miguelu těšil. „Kdyby se mi tam moc zadařilo, tak bych měl šanci i na medaili. Na stupně vítězů jsem ale nepomýšlel, prostě jsem chtěl podat co nejlepší výkon,“ uvedl Herka. Dvoudílné mistrovství světa suverénně vyhrál obhájce titulu Daniel Comas ze Španělska. Druhý skončil Japonec Terai a třetí byl Brit Savage. Česká jednička Václav Kolář obsadil v kategorii elite šesté místo.

Známý okresní sportovec, který v různých anketách posbíral řadu ocenění, má navíc problémy v tréninku. „Všude je samá rovina. Trénují pořád v trial parku na umělých překážkách. Třeba v Blansku jsou nejlepší přírodní podmínky na ježdění,“ říká Herka, který má problémy se k pořádnému drilu přinutit. „Je to takové divné. Nějak se všechno změnilo. Když jsme byli menší, byla kolem mě spousta kluků. Tréninky nás bavily, vzájemně jsme se hecovali. Teď jsem tam sám a moc mě to nebaví,“ přiznává.

Herka navíc postrádá zkušeného kouče. Borce, který by mu poradil, usměrnil ho. „Chce to úplně změnit přístup. Potřebuji trenéra, který by mě sekýroval,“ říká natvrdo.

Hodonínský závodník má navíc problémy s přírodními překážkami. „Třeba na evropském poháru v Itálii jsem se škrábal po hlíně nahoru do kopečka. To úplně nenávidím. Já když přijedu na závod, kde je hlína, tak bych se nejradši sbalil a jel domů. V takových podmínkách jenom trpím. Vůbec si to neužívám,“ vypráví Herka.

Ten se vyžívá na paletách a v přeskocích. „Mně se líbí, když jedu čistě, po boku. Na kamenech mě prostě nebaví jezdit,“ pronesl. Naopak adrenalin členovi AMK Mladost rapidně stoupá při různých exhibicích a při závodech ve městech. „Mně se moc dobře jezdí, když mám kolem sebe spousta lidí. Diváci mě dokáží vyhecovat. Z toho mám dobrý pocit,“ řekl Herka.

Biketrialista se chce v zimě dostat do formy. Pomoci by měla Herkovi dieta a trénink ve vytápěné hale. „Chtěl bych konečně zhubnout, vyrýsovat se,“ překvapuje štíhlý závodník, který by se měl na nadcházející sezonu připravovat s kolegy v Přerově.

Tam by mohl vyzkoušet i nové kolo, které mu poslali šéfové několika významných anglických firem. „O prázdninách jsem na Dressler campu, což je jedna z největších biketrialových událostí v Evropě, zaujal Angličany, kteří mi později poslali kolo. Mám pro ně točit videa a fotit fotky. Podle zaslaného materiálu se mohu v jejich týmu posouvat nahoru. Navíc by mi později platili různé tripy,“ pravil Herka.

Letošní maturant se však zatím žádnými povedenými kousky pochlubit nemůže. I kvůli zranění dosud žádné video nenatočil. „Už se na to měsíc chystám, ale zatím nebyl čas ani vhodná příležitost,“ uzavírá Herka.

Sezona pohledem Josefa Herky

Máme za sebou osm sezon. Ta letošní byla podobná jako ta loňská. Z mého hlediska David má na to, aby Václava Koláře porážel. David má ale celkově navíc. Vašek ale přemýšlí jinak než David. Má to v hlavě srovnané. Chce vyhrát za každou cenu. Vašek je prostě závodní typ. Pokud chce David vyhrávat, musí k závodům přistupovat jinak. Škoda, že tak David nepřemýšlí.

Znovu ale opakuji, oni jsou každý jiný. Vašek je technický jezdec, kdežto David je zase silový. Pokud by je dal někdo dohromady, tak jsou neporazitelní. To však bohužel nejde (úsměv).

David vyrůstal na umělé sekci, Vašek zase v přírodě. Proto si umí přírodu přečíst.

Škoda, že se David zranil a nemohl startovat na světovém šampionátu. Svět je totiž jinak ceněný.

Davida limituje i to, že v současnosti nemá s kým trénovat. A trénovat bez řádu je k ničemu. Chce to, aby se v zimě věnoval jiným sportům. Ale pokud člověk nechce, těžko něčeho dosáhne. Sport je ale hlavně o penězích. V biketrialu nějaké finanční odměny jsou, ale většinou to vystačí tak na svačinu.

Bez sponzorů by to proto vůbec nešlo. Tímto jim chci poděkovat. Bez podpory Města Hodonín a firmy Gama Ocel, bychom sezonu ani nezahájili. Jsme rádi za každou korunu, ale pořád je to málo.

Termínovou listinu na příští rok ještě neznáme. Finále evropského poháru by se ale mělo jet v České republice. Další závody by měly být ve Španělsku, Dánsku a na Slovensku. Světový pohár by zase měla hostit Francie s Itálií. Ve hře je ale i Španělsko.

Davida ale ještě po novém roku čeká operace klíční kosti. Zdraví je samozřejmě přednější. David navíc v květnu maturuje, takže to bude mít příští rok hodně složité. Věřím ale, že školu i závody zvládne.

Josef Herka, otec Davida Herky a místopředseda AMK Mladost Hodonín

Autor: Libor Kopl

22.11.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

annonce-logo

Nabídky práce

+ Podat inzerát

Doprava a logistika - Doprava a logistika Vedoucí dopravy 22 000 Kč

Vedoucí úředníků v logistice Vedoucí skladu. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 22000 kč, mzda max. 28000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Praxe na obdobné pozici ve strojírenské firmě výhodou, práce s PC, samostatnost, zodpovědnost, flexibilita. Profesní životopisy zasílejte poštou nebo e-mailem na adresu:kotaskova@tmachinery.cz.. Pracoviště: T machinery a.s., Baťovka, č.p. 1285, 696 02 Ratíškovice. Informace: Markéta Kotásková, +420 518 391 560,725 862 968.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 20 000 Kč

Řidiči nákladních automobilů, tahačů a speciálních vozidel řidič/ka nákl. auta, strojník kolových bagrů, opravář - mechanik nák. aut. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: Pracoviště: Svatobořice. ŘP sk. C. Kontakt na tel. 777 620 420, osobně po tel. domluvě.. Pracoviště: Autodoprava - řihák, s.r.o., Hlavní, č.p. 73, 696 04 Svatobořice. Informace: Petr Řihák, +420 777 620 420.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 14 000 Kč

Řidiči nákladních automobilů, tahačů a speciálních vozidel řidič/ka nákladních vozidel. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 14000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: Pro rozšíření svých činností v nákladní dopravě hledáme řidiče/čky mezinárodní kamionové dopravy. Požadujeme: ŘP sk. C+E a profesní osvědčení, zdravotní způsobilost (dopravně psychologické vyšetření), platná školení. Nabízíme: zaměstnání v perspektivní společnosti, motivační finanční ohodnocení, práci v prátelském kolektivu, zaměstnanecké benefity, moderní vozový park. Kontakt na tel. 734 432 294, na mail: sekretariat@csadkyjov.cz nebo osobně.. Pracoviště: Čsad kyjov logistics a.s., Boršovská, č.p. 2228, 697 01 Kyjov 1. Informace: Martina Brundová, +420 734 432 294.

Administrativa - Administrativa Sekretářka, sekretář 18 000 Kč

Sekretáři (všeobecní) Asistent/ka Hodonín. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 23000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Náplň práce: sjednávání schůzek pro obchodní zástupce, organizace pracovního dne, administrativa., Požadujeme: příjemné vystupování, uživatelská práce na PC, zodpovědnost a pečlivost, minimálně SŠ vzdělání nebo vyučení s maturitou, pozitivní přístup k práci, komunikační schopnosti., Nabízíme: nově nástupní bonus 20 000 Kč, práci v přátelském kolektivu, minimální měsíční garantovaná mzda 18 000 Kč, denní úvazek 4 – 8 hodin, volné svátky a víkendy, stravenky, sick days,pobyt na Pálavě nebo v Bulharsku, poloha přímo v centru Hodonína se snadnou dostupností z vlakového i autobusového nádraží., V případě zájmu o pozici nám, prosím, zašlete svůj životopis a my Vás budeme kontaktovat., E-mail: personalni@amaxsro.cz. Tel.: 544 529 940. AMAX, s.r.o., Orlí 17, Brno 602 00. www.facebook.com/amaxsro, www.amaxsro.cz. Pracoviště: Amax, s.r.o. - hodonín, Národní třída, č.p. 3923, 695 01 Hodonín 1. Informace: Aneta Hošková, +420 544 529 940.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

V Čejkovicích sází nové stromy. U kostela zpříjemní cyklistům cestu altán

Vojenské cvičiště u Bzence dodnes připomíná, jak vypadala krajina Moravské Sahary na Hodonínsku. I když je to převážně písek bez vegetace, žijí tam chráněné druhy.

Z národní přírodní památky Váté písky vyškrtnou železniční stanici

Na výstavišti se lidé podívají na postel za statisíce. Na stavebním veletrhu

Brno /FOTOGALERIE/ – Na postel budoucnosti, která lidem monitoruje spánek a navrhne, jak jej zlepšit, se podívají návštěvníci stavebního veletrhu na brněnském výstavišti. Koupí si ji však málokdo, stojí několik stovek tisíc korun.

Dopadení nizozemských agresorů a přes dvě promile po dvou pivech: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v úterý 24. dubna 2018.

Dopravní značky matou řidiče. Někde jsou nadbytečné, jinde chybí

Jižní Morava /FOTOGALERIE/ – Místo aby pomáhaly, mohou dopravní značky řidiče na některých místech mást. Třeba tam, kde jich je mnoho na malém prostoru. Ústřední automotoklub upozorňuje na to, že řidiči potkávají na svých cestách po republice až třicet tisíc zbytečných dopravních značek.

AKTUALIZOVÁNO

Seriál Naše školka představí předškoláky. Fotky dětí najdete v tištěné Rovnosti

Hodonínsko - První setkání s vrstevníky? Pro většinu lidí v mateřince. Na čas strávený ve školce s kamarády by se nemělo zapomenout. Tuto chvíli dětem i jejich rodičům připomene Hodonínský deník Rovnost v novém seriálu Naše školka.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT