Jen v roční přestávku doufají příznivci MotoGP na brněnském Masarykově okruhu. Zaznívají však také hlasy, že konec prestižních závodů v Brně je definitivní. Promotérská společnost Dorna požaduje kompletní opravu trati, ale pořádající spolek kraje a města Brna, ani stát sto milionů korun na rekonstrukci dát nechtějí.

Finálový závod MotoGP Velká cena České republiky, závod mistrovství světa silničních motocyklů v Brně 4. srpna 2019. Na snímku (vpravo) Marc Marquez (SPA).
Příští rok bez MotoGP. Ministerstvo na opravu trati peníze nedá

MotoGP na Masarykově okruhu v Brně

* V roce 2021 se neuskuteční kvůli stavu trati, která je podle promotérské společnosti nevyhovující.

* Brno, Jihomoravský kraj ani ministerstvo pro místní rozvoj peníze na opravu nechtějí dát.

* Někteří nevěří, že se ještě prestižní závody do Brna vrátí.

* Už letos se MotoGP na Masarykově okruhu konalo kvůli koronavirovým opatřením bez diváků.

Opoziční brněnský zastupitel a bývalý primátor Petr Vokřál vidí budoucnost závodů v Brně skepticky. „Problém je, že není ani předjednaná smlouva na pět let. Pak se těžko shání peníze i na rekonstrukci. Nikdo neprojednal možnou podporu do budoucna se státem,“ řekl Vokřál.

Bývalého hejtmana Michala Haška mrzí, že postupně umírají symboly Brna a jižní Moravy. „Mám na mysli brněnské veletrhy a teď Grand Prix. Jen těžko se podle mě vrátí MotoGP zpět do Brna, pokud jednou skončí,“ míní politik.

Zájemci čekají v řadě

Reálnou hrozbu, že Česká republika o šampionát MotoGP přijde, si uvědomují také zástupci Automotodromu Brno. „Dlouhodobě zastáváme názor, že bychom si podobných akcí světového formátu měli vážit. Na uvolněné místo v kalendáři čeká několik zemí po celém světě,“ zmínil mluvčí automotodromu Petr Boháč.

S tím souhlasí také Vokřál. „O víkendu se jede poslední závod v Portugalsku, kde postavili úplně nový okruh. Maďarsko má do roku 2023 dostavět nový okruh pro MotoGP,“ vyjmenoval.

Vokřál míní, že to pak výrazně limituje českou stranu i ve vyjednávání. „Je to o tom, zda závody chceme nebo nechceme, a přijde mi, že vedení města už je ani nechce,“ sdělil.

Primátorka Markéta Vaňková zůstává optimistická a návratu motorek v dalších letech se úplně nevzdává. „Zásadním předpokladem je však výrazné zlepšení stavu celé tuzemské ekonomiky,“ uvedla.

Jihomoravský kraj na základě údajů ministerstva financí spočítal, že přijde celkem o zhruba 1,36 miliardy korun.
Daňový balíček: Velká rána, zní z radnic jihu Moravy. Kraj škrtá přes miliardu

Konec motocyklové velké ceny bude mít podle Haška negativní vliv na prestiž Brna, kraje i České republiky. „Bude znamenat i výpadek tržeb a daní ve stovkách milionů korun,“ vyčíslil.

Zrušení závodů výrazně zasáhne také hotely v Brně a okolí. „Pro některá ubytovací zařízení může být až likvidační, když se to spojí s celkovým ochromením turistického ruchu ze zahraničí,“ komentoval ekonom Lukáš Kovanda.