Podle propozicí měla na Vlastu Hynčicu čekat na mistrovství Evropy v italském Caspoggio in Valmalenco náročná trať s délkou kolem čtyř a půl kilometru. Nakonec však bylo všechno trochu jinak. „V pátek, když jsme přijeli, bylo hezky a trať v pohodě. Taky tam byl dobrý areál se dvěma lanovkami, ale v sobotu začalo pršet…,“ informuje sudoměřický jezdec.

Proto se nakonec jel evropský šampionát jen na půlce tratě. „V tréninku jsem měl čas kolem pěti minut a v závodě 2:44,“ pokračuje Sudoměřičan. Ten ztrácel v cíli na vítězného Francouze Florenta Payeta jen čtrnáct sekund. „Bylo to hodně o náhodě, trať byla dost rozblácená a rozbitá. Čas lepší o dvě vteřiny by znamenal posun až o pět míst,“ popisuje vyrovnanost těch nejlepších Hynčica.

Toho trochu mrzí, že se nezávodilo na celé trati. Horní polovina by se však jela v lese s množstvím kořenů. „Určitě by to bylo zajímavější jet úplně z vrchu, ale bylo by to opravdu náročné. Byly tam už i vyjeté koleje,“ ví jezdec Remerx Grafobalu Petrov.

Jednadvacátá příčka na Evropě. „S výsledkem jsem jakž takž spokojený, i když byla reálná šance dostat se do desítky,“ zhodnotil své umístění Hynčica.
Čekalo se, že vyhraje některý z Francouzů. Největším favoritem byl asi vítěz z před dvou let Fabian Barel. „Ten startoval jako poslední, protože zajel nejlepší měřený trénink. Ale měl pád, takže dojel až za mnou. Dobře jezdí i Slovák Filip Polc, ale taky spadl. Dá se říct, že dobrý výsledek mohl zajet kdokoliv, kdo to na tom bahně nějak ustál,“ připustil Vlastimil Hynčica.

V juniorech startoval i jeho stájový kolega Erik Kimmel. „V závodu měl pád, takže byl zablácený a měl stočená řídítka. Říkal, že proto musel jet do cíle volněji,“ přiblížil Hynčica další smolný sjezd svého mladšího kolegy. Ten má letos hodně nešťastnou sezonu: na světovém poháru v Mariboru si zlomil palec, pak přišel naražený kotník a nyní pád, který se naštěstí obešel bez zranění.

Hynčicu čeká po náročném evropském šampionátu další důležitý závod.
„Teď odjíždím a o víkendu jedu mistrovství republiky na Božím Daru. Trať by měla být tak náročná asi jako ta půlka na Evropě. Trať má sice být změněna, ale i tak více méně vím, co mě čeká. Je tam kamenitý podklad, takže i za mokra to půjde sjet. Doufám, že k nám na Moravu přivezeme opět nějaký cenný kov,“ přeje si Vlastimil Hynčica.