Květnový víkend 21. a 22. května patřil už třináctému ročníku Slováckého kopce u Násedlovic. „Bohužel s hořkým dovětkem Memoriál Stanislava Firtla, který podlehl v březnu těžké nemoci. Standa, jako organizátor navázal na závody, které se v Násedlovicích konaly už v roce 1972 a zároveň vybudoval seriál závodů automobilů do vrchu na velice vysoké úrovni,“ připomněl sudoměřický jezdec Michal Novický.

V sobotu byla kvůli průtrži mračen závodníkům započítaná pouze jedna závodní jízda. Za Kovosteel Novitech Sudoměřice na stupně vítězů dosáhl Michal Novický s formulí Reynard 032 F3 v čase 1:01:29, který stačil na absolutní třetí místo. Druhý skončil Aleš Mlejnek s Formulí Lotus jedoucí za partnerský tým Steelmet časem 1:00:67.

Před letošním ročníkem držel rekord násedlovické trati dlouhé 2210 metrů Otakar Krámský se sportovním prototypem Osella s časem 0:58:08. „Ten ovšem v sobotu padl. Zasloužil se o to absolutně první a v letošní sezoně nepřekonatelný David Komárek s plackou Norma M20F časem 0:57:63,“ upozornil Novický.

Do top deset se dostal i jeho týmový kolega Radek Krakovič, který sobotním časem 1:05:65 obsadil devátou příčku. „Výborně si vedl i zbytek Novitechu, když Zdeněk Němec, Jakub Trnka a Franta Ančík vyhráli svou třídu a přispěli plnou dávkou bodů do Týmové trofeje,“ sdělil spokojený třiatřicetiletý Sudoměřičan.

Nedělním jízdám přálo pěkné počasí, takže traťový rekord byl v ohrožení. „David Komárek jej v první závodní jízdě srazil na rovných sedmapadesát sekund, a v té druhé na 0:56:34,“ přiblížil boj o historický nejlepší čas Novický s tím, že v roce 1975 se časy nejrychlejšího Spideru pohybovaly kolem 1:15.

Nedělní týmové umístění sudoměřického týmu bylo skoro stejné jako v sobotu, jen Novický si pohoršil o jednu příčku na absolutní čtvrté místo. A to kvůli kuriózní závadě. „Po prvním nedělním tréninku byla zjištěna vysoká vibrace u mé formule Reynard F3 a následně vyvážena zadní kola. Vibrace na jednu závodní jízdu zmizela, ale v další se zase projevila. Mechanici zjistili, že se v první pravé zatáčce vlivem přetížení a trakce bortí vnitřní límec zadního kola. Následoval propad v čase přibližně o jednu sekundu,“ popsal nedělní nesnáze sudoměřický jezdec.

Jeho stájový kolega Petr Němec si v neděli se svou Ladou 2105 polepšil na první místo ve třídě historický vozů. Další díl vrchařského seriálu Liqui Moly Berg cup se pojede u Ožďan v okrese Rimavská Sobota 18. a 19. června, a to jako Oždianské serpentíny.