V obou Velkých cenách exceloval sedmnáctiletý jezdec z Rohatce na Hodonínsku na mokrém povrchu, splachujícím výhodu soupeřových výkonnějších strojů. „Za normálních okolností nemohu továrním motocyklům Aprilia příliš konkurovat,“ přiznává momentálně desátý muž šampionátu.

Už jste slyšel o nápadu šéfa formule 1 Bernie Ecclestona kropit při závodech monopostů trať?
Ano, pro auta je to určitě zajímavá myšlenka. Musela by být samozřejmě do detailu propracovaná, aby jezdcům nehrozilo až moc velké riziko.

Chtěl byste umělý déšť zavést i v motocyklovém šampionátu?
U nás by všechno mělo zůstat tak jak to je nyní. Závody jsou i na suchu velmi atraktivní, napínavé a konají se v různých koutech světa za naprosto odlišných podmínek.

Ale vám by podle dosavadních výsledků mokrý povrch asi nebyl proti srsti?
Je fakt, že voda na trati mi při závodění sedí a docela pomáhá. Ale kropení dráhy bych nezaváděl.

Takže za necelý měsíc v Portugalsku budete opět spoléhat na přízeň přírody?
Počasí nikdo neovlivní. V Estorilu a všude jinde budeme spoléhat hlavně na zodpovědnou práci. Doufám, že částečný úspěch o víkendu namotivuje náš tým k ještě kvalitnější přípravě motorky.

AMOS KREJČÍ