Hned po příjezdu na okruh čekalo na Kornfeila velké překvapení. Jihomoravský závodník se seznámil s rámem FTR, který začne brzy zkoušet. Současný rám Honda tak vymění za britský prototyp.

„První den ale ještě nová technika zůstala zabalená, protože bylo třeba vyhodnotit a srovnat chování závodního motoru oproti standardu,“ uvedl člen Kornfeilova týmu Martin Jančálek.

Jezdec týmu Redox Ongetta nechce nic podcenit. „Není to jen o rámu. Ale komplet FTR s sebou nese také jiný airbox a kapotáže, což jsou nesmírně důležité věci. Budeme se snažit co nejdříve začít pracovat, nastavit sezení, podvozek a ostatní věci tak, abych byl schopen si na motorku zvyknout co nejrychleji a zajet solidní čas a přiblížit se špičce,“ uvedl Kornfeil.

Ten si nemůže na rozdíl od bohatších stájí dovolit téměř žádné osobní testování navíc. Mezinárodní asociace týmů IRTA naplánovala před začátkem nového ročníku tři oficiální testy kategorie Moto3.

„Rozhodně není důvod skákat radostí, protože dvaadvacáté místo není to, proč tady jsme. V pondělí bylo nejdůležitější vyhodnocení dat a srovnání chování nového motoru. Abych byl upřímný, čekal jsem mnohem víc,“ pravil Kornfeil, který se ale v prvním dnu testování dokázal zlepšit oproti předchozímu zkoušení o tři deseti sekundy. „Snažil jsem se stlačit čas na nízkých padesát, to se mi bohužel nepovedlo. Takže v následujících dvou dnech budu mít co dělat,“ dodal osmnáctiletý závodník.

Světový šampionát letos začne 8. dubna nočním závodem v Kataru.