„,Po problémových testech jedeme konečně závodit. Moc se na to těším. Od úplně prvních testů jsme se hodně posunuli a já doufám, že na to navážeme i v prvních závodech, kam se společně s týmem přesuneme v úterý,“ uvedl Jakub Kornfeil.

Ten si se seznámení se strojem Moto3 představoval zcela jinak. Na prvních testech ve Valencii a v Jerezu si český jezdec neprožil zrovna šťastné chvíle, když ztráta na nejrychlejší jezdce byla propastná.

Nejprve si jezdec ze Slovácka zvykal na odlišný styl jízdy, který čtyřtaktní motocykl vyžaduje. Poté přišla celá řada technických problémů. „Testy nebyly zrovna ideální. Pevně věřím, že závody budou o něčem jiném,“ přeje si Kornfeil.

Druhá fáze testování už ale mladému závodníkovi vyšla. Kornfeilův tým Redox Ongetta Centra Seta se rozhodl pro změnu rámu. Hondu vyměnil za FTR a během dvou testovacích dnů si mohl český mladík novou konstrukci alespoň trochu osahat.

„Výsledky byly znát téměř okamžitě. Celý tým si mohl oddechnout a říct si, že tahle cesta boje bude tou správnou. Druhé testy dokončil Kuba na patnáctém místě s vědomím toho, že nový materiál má v sobě obrovský potenciál,“ pravil člen Kornfeilova týmu Martin Jančálek.

„Dva dny testování sice byly pro adaptaci na nový podvozek málo, ale před katarským závodním víkendem bude piloty čekat ještě jeden testovací den,“ přidal Jančálek.

Na čtvrtek čeká i samotný závodník. „Tento test nám jistě pomůže adaptovat se na katarské podmínky, a také doladit poslední detaily na motorce,“ řekl Kornfeil.

Ten oslaví v neděli 8. dubna devatenácté narozeniny. „Tím nejlepším dárkem pro mě a mé fanoušky jistě bude nejlepší umístění. Všem fandům moc děkuji za podporu. Pro úspěšný vstup do sezony udělám maximum Udělám všechno pro to, aby mohli být po Kataru a během celé sezony spokojeni“ vzkázal příznivcům Kornfeil, který nezapomněl poděkovat ani sponzorům. „Zejména generálnímu partnerovi firmě Redox. Protože bez jejich podpory bych se na první závody jen těžko podíval,“ dodal závodník.