O víkendu startuje světový šampionát Velkou cenou Kataru. Může vás tamní trať pod umělým osvětlením ještě něčím překvapit?

Za rok se toho hodně změní. Loni jsme tam naprosto vyhořeli, třikrát se nám zadřela motorka a měli jsme i mnoho dalších technických problémů. Momentálně to vypadá tak, že náš tým je letos dobře nachystaný.

Z mistrovství světa poprvé od roku 1949 zmizely stopětadvacítky, nahrazené zcela novou třídou Moto3. V čem jsou hlavní přednosti těchto motocyklů a kde naopak mají ještě rezervy?

Čtyřtaktní motorka má úplně jinde těžiště a proto se s ní dá jet zcela jinak v zatáčkách. Průjezdy jsou mnohem rychlejší. Slabší stránkou jsou naopak rovinky. Oproti dvoutaktní stopětadvacítce mají motocykly Moto3 o nějakých deset koní méně, takže i nižší maximální rychlost. Obrovský rozdíl je také ve stylu jízdy a brzdění. Každý, kdo někdy přešel z dvoutaktu na čtyřtakt, to určitě zná. Přitom na každém okruhu to bude něco úplně jiného. Brzdná síla motoru je obrovská, proto můžeme později brzdit a zrychlovat mnohem dřív.

Překvapilo vás, že hned při úvodních letošních testech mototrojky příliš nezaostávaly za rekordními časy stopětadvacítek?

Po úplně prvních testech se standardními motory jsem nic takového nečekal. Při posledních testech se ale ukázaly jako velmi schopné nářadí. Výsledné časy, které jsou rychlejší než ty loňské, to jen potvrzují. Zrychlení o 1,2 vteřiny na kolo oproti loňsku znamená dobrý začátek.

Přesedlal jste na nový anglický stroj FTR, se kterým jezdil předloni Karel Abraham. Konzultovali jste s jeho týmem volbu této značky?

Nic takového jsme nekonzultovali. Tento rám je dělaný na honďácký motor, navíc z výsledků a jízdy bylo zřejmé, že by měl fungovat stejně jako ve třídě Moto2.

AMOS KREJČÍ