Zástupce nejslabší třídy Moto3 v mistrovství světa silničních motocyklů by se přitom mohl nacházet v depresi. V nejprestižnějším šampionátu totiž v dosavadních čtyřech dílech ještě nebodoval, nejlépe dojel osmnáctý. Loni se přitom pravidelně pral o přední příčky a celkově obsadil osmou pozici. „Situace se mi extrémně nelíbí, ale musím přiznat, že jsem ji čekal. Věděl jsem, že se o body budu tvrdě bít. Na druhou stranu jde o velkou životní zkušenost. Neúspěchy mě ženou stále dopředu, i ty osmnáctá místa máme tvrdě vydřená,“ popisuje Kornfeil, který pro letošek obléká barvy tovární stáje Prüstl GP Peugeot Motorcycles, jež využívá stroj mahindra.

Právě předsezonní změna týmu a techniky představuje hlavní příčinu propadu ostříleného závodníka. „Největší problém spočívá při akceleraci ve výjezdech ze zatáček. Motoru chybí při nižších otáčkách výkon. Jak se dostanu už na vyšší otáčky, motorka táhne dobře. Na mých předešlých strojích KTM nebo hondě to jelo od začátku, kdežto mahindra nejdřív spí. Jinak je však motorka výborná, ostatní díly máme stejně dobré jako konkurence,“ vysvětluje velký propagátor jetsurfu – motorového prkna na vodu.

Letošní výsledky
Umístění Jakuba Kornfeila v dosavadních čtyřech dílech MS:

Španělsko – Jerez: 18. místo

USA: 23. místo

Argentina: 18. místo

Katar: 20. místo

Jenže trable s motorem, kvůli kterým Kornfeil nezískal letos ještě ani bod, nejdou jen tak vyřešit. Vývoj nového komponentu trvá totiž měsíce, navíc každá značka může provést jen jedno vylepšení za sezonu. „Je to neřešitelný problém. Mahindra nám nedonese nic, než si nebude absolutně jistá, že je to to pravé,“ říká smířeně.

Jezdecky Kornfeil, který v šampionátu kroutí už osmou sezonu, určitě na nejlepší má. Nezbývá mu však nic jiného, než vyčkávat. Jeho šance rapidně vzrůstají na mokré trati, která mu vyhovuje a kde se stírají technické rozdíly.

To dokázal třeba výhrou v tréninku při poslední velké ceně v Jerezu. „Na mokru nepotřebujete výkon motoru. Stačí dobrý podvozek a jezdecké schopnosti. Vyhlížím déšť, ale neházím flintu do žita ani na suchu. Rozhodli jsme se pro mahindru a musíme bojovat s tím, co máme. V sezoně to nejde změnit,“ prohlašuje.

Kornfeil prožívá úplně odlišnou sezonu než druhý jihomoravský zástupce v seriálu. Karel Abraham po návratu do elitní třídy MotoGP pookřál. Dojel tři ze čtyř závodů a pokaždé při tom bodoval, naposledy v Jerezu shrábl bod za patnácté místo. „Měl jsem trochu štěstí a ke konci jsem se kvůli zranění nohy necítil dobře fyzicky. Určitě na tom však do dalších startů zamakám,“ slibuje brněnský jezdec.