"Bylo to nádherné ukončení sezony. Asi to nejlepší, co mě mohlo potkat. Je to dobře nejen pro mě, ale pro celý tým. Pomůže to i ve vstupu do další sezony. Je to splněný sen," řekl Kornfeil. "I další kluci závodníci to budou na začátku dalšího roku vnímat tak, že Kornfeil zůstal na pódiu a asi bude zase rychlý. V hlavách pilotů to bude, vím, jak přemýšlejí. Je to fantazie," podotkl.
Rodák z Kyjova ve druhé polovině letošního roku potvrzoval, že patří k nejlepším jezdcům ve startovním poli a dvakrát skončil na stupních vítězů. Vedle Valencie se mu to podařilo v Silverstonu, kde byl druhý. Začátek sezony ale tak vydařený neměl.
"K začátku bych se už nechtěl moc vyjadřovat. Všichni víme, jak to bylo. Hledali jsme se a byl to nový tým (v Moto3). Druhá polovina byla mnohem lepší a poslední tři závody byly skvělé. Ukazovali jsme se vpředu, to jsme potřebovali. Naladilo nás to a do nadcházející sezony půjdeme všichni s úsměvem na tváři," uvedl Kornfeil, který v posledních třech závodech neskončil hůře než šestý.
Právě na základě dvou pódiových umístění považuje letošní rok za svůj nejlepší v MS. "A to i přesto, že jsem neskončil nejvýše v konečném pořadí ani jsem nezískal nejvíc bodů. Dvě pódia jsou dvě podia, to je nenahraditelné," podotkl jezdec, jenž nakonec skončil dvanáctý se ziskem 89 bodů. Jeho maximem je přitom 11. místo (v roce 2012) a 97 bodů (v roce 2014). "Kdybych jezdil celou sezonu čtvrtý nebo pátý a skončil dvanáctý se stejnými body, tak si toho necením jako tohohle," vysvětlil.
Na další rok se těší i proto, že po dlouhé době v zimě nebude měnit barvy a v MS bude pokračovat ve stejném týmu, tedy i se stejnými mechaniky. "Příští rok pojedu v mistrovství sedmou sezonu a zatím se mi to podařilo jen jednou. Jsem rád, že to tak vyšlo, protože si myslím, že je to potřeba k tomu, když chce jezdec něco docílit a má nějaké plány. Je potřeba s lidmi pracovat trošičku déle, poznat se a sžít se. Za dva měsíce to nedokážete," uvedl Kornfeil.
Jedna změna ale aktuální českou jedničku v MS čeká, v příštím roce vymění motocykl KTM za Hondu. "Je to zásah. Budeme mít ale (před sezonou) čtyřdenní testy v Malajsii a to je dostatek času, aby se dalo motorce porozumět. Mechanici to budou mít lehčí, protože letos Moto3 už dělali. před rokem přecházeli z Moto2," řekl.
Kornfeil se nebojí ani toho, že by si sám na nový stroj nezvykl. "Pokud bude motorka fungovat, tak jezdec se tomu dokáže přizpůsobit. Na velkých motorkách na stylu jízdy záleží, ale u nás to o tom není. Motorky jsou lehké a jednoduché," podotkl Kornfeil a poukázal na to, že i další jezdci v čele s letošním šampionem Dannym Kentem z Británie přechod na Hondu zvládli.