Na začátku roku se Horák pral se zákeřnou nemocí. Kvůli ní více než dva měsíce necvičil a také nestihl mistrovství České republiky a mistrovství Evropy, které se konaly na jaře. Po konzultaci s trenérem Vladimírem Pajičem se rozhodl formu směřovat na podzim, kdy se v rakouském Sankt Poltenu koná světový šampionát dospělých.

„Jelikož přecházím z kategorie juniorů mezi dospělé, je tento rok pro mě zlomový," uvědomuje si Tomáš Horák.

Ten připomíná, že mezi juniory patří kulturisté do třiadvaceti let. Starší závodníci pak přecházejí do mužů, mazáci od jednačtyřiceti let si to pak rozdávají v kategorii masters. Vrcholem letošní sezony bude mistrovství světa v klasické kulturistice, které hostí v polovině listopadu rakouský Sankt Polten.

Horák by se letos chtěl představit i na závodních prknech v České republice. „Uvažuji o startu na nějakých pohárových soutěžích," říká známý svalovec. „Zvažoval jsem Grand Prix Praha nebo Grand Prix Pepa, ale jak jsem říkal, mistrovství Světa je pro mě jasná priorita," přidává Horák, který hájí barvy klubu Best Fitness Žďár nad Sázavou.

Kyjovský rodák se momentálně intenzivně připravuje na blížící se závody. „Jsem v závěrečném objemu, kdy vážím kolem devadesáti kilo a jsem v celkem slušné formě," hlásí Horák.

Ten se chce letos závodit ve váze do osmasedmdesáti kilogramů, což je o čtyři kila víc než v loňském roce. „Je to z důvodu přechodu mezi muže, kde v mé kategorii mohu navážit větší váhu," vysvětluje.

Juniorský mistr světa chce do předsoutěžní diety jít prvního srpna. Na zhození dvanácti kilo tak má téměř tři a půl měsíce. „Když to srovnám s předchozím rokem, tak to jsem byl v dietě přibližně o měsíc déle," říká Horák, který jídelníček moc měnit nebude. „Když nedržím dietu, tak sním skoro všechno. Prostě když mám na něco chuť, tak si to prostě dopřeji," usmívá se Horák.

Český reprezentant za den spořádá asi kilo masa, čtyři sta gramů rýže a sto padesát gramů ovesných vloček. Dále sní asi dvě vaničky nízkotučného tvarohu a vypije dva proteinové koktejly a půl litru mléka.

Díky tomu se Horák cítí v tréninku mnohem lépe. „Jelikož už finišuje má objemová část přípravy, tak jsem začal zařazovat po tréninku kardio. Do posilovny chodím pět týdně s tím, že celé tělo procvičím ve čtyřech trénincích," pronesl.

Horák první den cvičí prsa, hamstring a lýtka, druhý den se zaměřuje na záda, biceps, třetí den na quadriceps, lýtka. Po dni volna následují ramena a triceps. „Břicho cvičím každý den," upozorňuje.

Velký podíl na Horákových výkonech má trenér Vladimír Pajič. Důležitá je ale i podpora rodiny a kamarádů. „Bez nich bych nikdy nebyl tam, kde jsem. Svým velícím nadřízeným, kolegům v práci, kamarádům, přítelkyni a prostě všem co mi fandí a podporují, moc děkuji," dodal strážník brněnské městské policie.