Finálové souboje viděla obec Diváky. Necelá stovka jezdců z pěti zemí si to mezi sebou rozdala o poslední letošní body. Vítězem obou závodních dnů se stal Aleš Mlejnek, který ve formuli Opel Lotus potvrdil svoji skvělou letošní formu.

V sobotním závodě mu zdatně sekundoval Michal Novický na dalším formulovém vozu Reynard 032 F3. Novický zaostal za Mlejnkem o necelé dvě sekundy. „Bohužel Novického technické problémy nemají konce. A tak po skvěle zajeté nedělní první závodní jízdě musel opět odstoupit,“ řekl hlavní organizátor International Hill Climb Association Stanislav Firtl. Třetí skončil na Břeclavsku Mlejnkův největší soupeř o titul David Komárek. I přes špičkové výkony patří jezdci Liqui Moly Komvet Teamu v celkovém hodnocení seriálu druhé místo.

V nedělním závodě se podařilo dostat na stupně vítězů i rakouské legendě Felixi Pailerovi na špičkové Lancii Delta Integrale. Nadšeným fanouškům předváděl bravurní jízdu i v sobotním závodě, kde mu patřilo čtvrté místo v absolutním pořadí. Ve třídě E1+2000 obsadil dvakrát druhé místo.

Na pátém místě skončil Miloš Zmeškal na formulovém voze Reynard 97D F3000. V sobotu byl jen tři desetinky za ním skvělé jezdící Pavel Ulman na BMW M3. I v neděli se Ulman zlepšil a obsadil místo páté.

Třídu S1–1600 ovládl po oba závodní dny Martin Zimák, jezdec SVC Motorsport Náchod. S vozem Citroen Saxo VTS nedal svým soupeřům žádnou šanci. V sobotu o druhé místo svedl velký boj Antonín Piekarz s Citroenem C2 s Ladislavem Ázsóthem. Ten startoval rovněž na Saxu a prohrál souboj s Piekarzem o půl sekundy.

Mezi slabšími historiky ve třídě HA1–1300 byl po celý víkend nejrychlejším Roman Dokoupil se Škodou 130 RS, ve vyšší třídě HA1+1300 vládl po oba dny slovenský jezdec Ladislav Kozmann, startující s VW Scirocco. Skupinu HA2 vyhrála v sobotu s formulí Polonia Polka Irena Steć. O den později byl úspěšnější její krajan Rafal Roguski.

Zajímavé souboje se odehrály ve třídě E1–1150. V obou dnech zvítězil kyjovský Oldřich Lupač na Suzuki Swift Evo 1150. Druhé místo si v sobotu i neděli připsal slovenský jezdec Ján Grnáč, startující již druhou sezonu s vozem Škoda Felicia Kit Car. Třetí příčku vybojoval zkušený Stanislav Firtl starší, který startoval rovněž se Swiftem Evo 1150. „Jeho výkony vzhledem k věku a zdravotnímu handicapu zasluhují absolutorium,“ uvedl Firtlův syn Stanislav.

Třídu E1–1400 má pro sebe dlouhodobě pronajatou Jakub Trnka. „Se Suzuki Swift GTi předváděl skvělé výkony i na trati Divácké třináctky,“ pravil Firtl. „Sobotní i nedělní vítězství mu patří zcela zasloužen,“ dodal.

Obrovská bitva se odehrála již tradičně ve třídě E1–1600. V sobotním závodě se radoval z vítězství Vojtěch Staněk s Peugeotem 106, který porazil o necelé dvě sekundy Romana Štilce s Hondou Civic. Jezdec z Nové Paky nechal za sebou na třetím místě Zdeňka Němce. Ten si vše vynahradil v neděli, když se mu podařilo zvítězit. Druhého Staňka nechal za sebou o 0,6 sekundy a třetího Štilce o 2,2 sekundy.

Třídu E1–2000 v sobotu překvapivě vyhrál zkušený Tomáš Bek s Renaultem Clio Sport. Jen 0,7 sekundy za ním byl Stanislav Firtl junior, který startoval se Škodou Octavií TDi. Ten si připsal druhý letošní skalp Milana Boháče, který s dalším Renaultem Clio obsadil místo třetí. V nedělním závodě se již role tradičního lídra této třídy ujal Vladimír Vitver a po zásluze zcela jasně zvítězil na Lotusu WR9. V sobotu se mu to po potížích na trati nepovedlo.

Ve třídě E2C-1400 si suverénně počínal Jan Čermák s Radicalem SR4. S velkým náskokem porazil v obou dnech svého největšího soupeře Poláka Roberta Steće, startujícího s formulí Intech RS 010.

V Juniorské trofeji si zcela suverénně počínal další kyjovský jezdec Radim Firtl junior, který s vozem Renault Clio Sport dvakrát zvítězil a stal se tak celkovým vítězem této kategorie. Dámskou trofej v Divákách ovládla Rakušanka Melanie Moser na KTM X-Bow. Dvě druhá místa na tomto závodě stačila slovence Kataríně Fillové k celkovému vítězství v této soutěži. Startovala s vozem BMW 320.

„Slunečné počasí a výborná nálada přispěly k dokonalému finále tohoto seriálu. Během závodů se nevyskytly žádné problémy, takže jezdci, doprovod, diváci i samotní organizátoři museli být spokojeni,“ pronesl Firtl.

Letošní sezona International Hill Climb Association bude ukončena začátkem října na autodromu ve Vysokém Mýtě, kde se uskuteční automobilová show pod názvem 3°Liqui Moly Weekend of Champions.