„Sám Rada po závodě uznal, že jsme byli jediní, kdo jim byl schopný konkurovat. Od mnoho lidí jsme slyšeli chválu, neboť naše dosahované časy byly velkým překvapením. Mrzí nás, že jsme se celkově neumístili. Dokázali jsme si ale, že můžeme porážet i ty nejlepší," pronesl Jan Lunga.

Mladý jezdec se na slavný závod těšil dlouho dopředu. Pokrýt všechny náklady ale bylo nesmírně náročné. „Barum Rally je nejdelší a nejdražší závod v České republice," říká Lunga.

Rohateckému závodníkovi se nakonec podařilo sehnat potřebné finance ke startu a díky tomu mohl na nejprestižnější akci v Česku startovat.

Mladý jezdec však do Zlína s žádnými přehnanými ambicemi nejel. „Zatímco rallysprint má kolem osmdesáti ostrých kilometrů, tak na Barum Czech Rally jich je 240," upozorňuje Lunga. „Chtěl jsem si závod vyzkoušet, dokončit a nasbírat cenné zkušenosti," přidal.

Startovní listina třídy 8 čítala na Barum rally nezvyklý počet třinácti speciálů. Mezi nimi nechyběl se svým Renaultem Clio ani Lunga.

„Auto bylo dokonale připravené. Ještě v úterý jsme měli u Vyškova týmový test. Všechno jsme si vyzkoušeli, bylo to v pohodě," pravil.

Po středečním a čtvrtečním tréninku přišly na řadu technické přejímky. V pátek dopoledne byla na programu testovací rychlostní zkouška shakedown," informoval Lunga.

Třiačtyřicátý ročník odstartoval v pátek v podvečer na náměstí ve Zlíně a po té se už za tmy uskutečnila na městském okruhu první rychlostní zkouška. „I když jsme měli drobné problémy s brzdami, tak čas nebyl špatný," míní Lunga, který ví, že za volantem se musí i přemýšlet. „Nesmí se jet úplně nadoraz, ale spíše hlavou. Díky velkému počtu kilometrů musí jezdec auto umět i pošetřit," tvrdí mladý pilot.

Na druhé rychlostní zkoušce zajela posádka týmu LB Trans Racing třetí nejrychlejší čas. „Díky němu jsme se v celkovém pořadí posunuli na druhou pozici," radoval se rohatecký závodník.

Pak přišel Troják. Na legendární zkoušce chtěl talentovaný pilot snížit náskok na vedoucího Radu. K tomu nakonec nedošlo. „Bohužel před námi startoval pomalejší jezdec, kterého jsme brzy dojeli. Protože nás do cíle nepustil, tak jsme skončili s osmivteřinovou ztrátou druzí," hlásil Lunga.

Ten dokonce ve čtvrté rychlostní zkoušce Semetín triumfoval. I přesto si šikovný jezdec stěžoval na brzdy. „Pořád nefungovaly tak, jak bychom si představovali. Tento problém se nám zatím nepodařil odstranit," posteskl si Lunga.

Toho nakonec zastavila v páté rychlostní zkoušce porouchaná převodovka. „, Při podřazování mi vypadl kvalt a vůbec už nešlo zařadit. Kvůli tomu pro nás soutěž skončila," mrzelo Lungu.

V té době se posádka jihomoravské stáje držela ve třídě 8 na výborném druhém místě. „Byli jsme z toho špatní, druhé místo totiž od nás nikdo nečekal," řekl.

I když Lunga s Koubkem sobotní etapu nedokončili, mohli v neděli pokračovat. „Každá etapa se boduje do českého mistráku zvlášť," upozornil Lunga.

Mechanici pracovali na opravě auta celou noc, nakonec se jim podařilo závadu odstranit. „V převodovce praskla tyčka, která má hodnotu pěti korun," kroutil hlavou pilot z Hodonínska.

I když se výsledky mladého jezdce nepočítaly do celkového hodnocení, přesto se snažil Lunga bojovat až do konce.

„Celý den jsme se přetahovali se soupeři o vteřinky. Na nejdelší a díky podmínkám také nejnáročnější rychlostní zkoušce Maják, jsme na nejrychlejšího ztratili pouhé tři desetiny sekundy. Tohoto času si velmi ceníme," pronesl Lunga. Toho v cíli dělilo od vítěze třídy po necelých sto dvaceti ostrých kilometrech pouhých 6,5 vteřiny.

Lungu s parťákem za předvedený výkon nakonec zkušenější kolegové chválili. „Dovolím si tvrdit, že ve Zlíně jsme zanechali velmi dobrý dojem. Ti, co skončili před námi, jsou úplně někde jinde. Jezdí spoustu let, mají mnoho zkušeností i z mistrovství světa. Proto pro nás bylo druhé místo v nedělní etapě maximem," prohlásil.

Nováček Barum rally si nemohl po dojetí do cíle prestižní podnik vynachválit. „Závod byl perfektně zorganizovaný. I když bylo kvůli několika nehodám nebo opilému divákovi zrušeno celkem dost rychlostních zkoušek, tak to bylo v pohodě," řekl Lunga.

Toho nyní čeká krátká přestávka. Rohatecký jezdec se 21. září představí ve Šternberku na Rally Jeseníky, kde se koná další závod mistrovství České republiky ve sprintrally. Pak již následuje závěrečný závod ve Vsetíně. „Zatím není jisté, jestli tam budeme startovat. Vše bude záležet na financích," dodal Lunga.