VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Možná se po mistrovství světa přihlásím na pracák, vtipkuje cyklista Bárta

Brno – Září se v Norsku pojí s obdobím dešťů a právě s ním se musejí popasovat také čeští účastníci mistrovství světa v silniční cyklistice, které v Bergenu začíná v neděli týmovými časovkami a končí o týden později silničním závodem.

13.9.2017
SDÍLEJ:

Cyklistika Jan Bárta při časovce.Foto: Cycling.photography/Josef Vaishar

V sobotu odpoledne tam odletí také Jan Bárta ze Sobůlek na Hodonínsku, který zasáhne do individuální časovky i hromadného závodu. „Všichni čekají, že tam bude pršet, v září tam prší skoro každý den a v dešti nikdy nevíte, jak to dopadne. Jede se přes město, může to klouzat na přechodech a kanálech, hrozí pády,“ přemýšlí Bárta o silničním závodě na 276,5 kilometru.

Do něj vyrazí z českých jezdců také Zdeněk Štybar, Roman Kreuziger, Petr Vakoč, Josef Černý a Jiří Polnický. „Trať má vyhovovat Štybarovi, možná Vakočovi. Dá se očekávat, že dojede větší skupina, která bude asi spurtovat o vítězství. Náš cíl bude dovést tam jednoho z těch dvou, který zkusí spurtovat,“ povídá dvaatřicetiletý jezdec. Český tým pojede stejně jako britští cyklisté ve speciálních dresech, které nepropustí vodu a zabraňují prochladnutí.

Bártovy největší šance se tradičně ukrývají v časovce, v níž na mistrovství světa dojel nejlépe sedmý. V Bergenu měří 31 kilometrů, ale končí čtyři a půl kilometru dlouhým stoupáním. „Časovka většinou bývá s vloženými kopci nebo se jede kousek po rovině a pak vysloveně do kopce. Tohle je takové divný mix,“ přemítá kyjovský rodák.


V časovce myslí na umístění v elitní desítce. „To je první cíl,“ přitakává Bárta, který vidí největší favority v Britu Chrisu Froomeovi a Tomu Dumoulinovi z Nizozemska. „Froome vyhrál Vueltu, takže na tom nebude špatně, Dumoulin ovládl Giro s převahou díky časovkám, v kopcích taky jezdil super, jeden z nich nejspíš zvítězí,“ tipuje Bárta, který se s německou stájí Bora – hansgrohee chystal i na týmovou časovku, ale nakonec se ocitl v pozici náhradníka. „Mohl jsem se rozjet před individuální časovkou, ale člověk s tím nic nenadělá,“ krčí rameny.

Po sezoně mu vyprší s německým týmem kontrakt, který stále neprodloužil. „Zatím nemám žádné novinky. Třeba si po mistrovství světa dám volno a pak se přihlásím na pracák,“ usmívá se Bárta.

Program mistrovství světa
Neděle 17. září: týmová časovka žen a mužů (42,5 km)
Pondělí 18. září: individuální časovka juniorek (16,1 km) a mužů do 23 let (37,2 km)
Úterý 19. září: časovka juniorů a žen Elite (21,1 km)
Středa 20. září: časovka mužů Elite (31 km)
Pátek 22. září: silniční závod juniorek (76,4 km) a mužů do 23 let (191 km)
Sobota 23. září: silniční závod juniorů (135,5 km) a žen Elite (152,8 km)
Neděle 24. září: silniční závod mužů Elite (276,5 km)

Autor: Jaroslav Kára

13.9.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Krajský rozpočet je přebytkový, dvě miliardy míří na opravy silnic a dopravu

Děsiví čerti v ulicích Židlochovic na Brněnsku.

Lidi postraší smečka rakouských čertů

Sexistické prasátečko: anticenu získal vtip se souložícím párem na stole

Brno /FOTOGALERIE/ – Vítězný vtip, který ponižuje ženy. Anticenu Sexistické prasátečko organizace Nesehnutí letos získal facebookový příspěvek Free Radia, který označila za nepřijatelný naprostá většina hlasujících. „Dvaadevadesát procent lidí označlo za nepřijatelný obrázek souložícího páru na pracovním stole, který hlásal větu Cesta k úspěchu nemusí být složitá,“ popsala za organizátory Kristýna Pešáková.

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Města hyzdí vraky aut. Dát je pryč je potíž

Jižní Morava – Největší a nedávno modernizovaný hotel Premium ve Znojmě, ve kterém se ubytovávají podnikatelé, sportovci, umělci či zahraniční turisté už roky hyzdí odstavený vrak auta přímo před hlavním vchodem. Vedení hotelu to vadí, odstranit nepojízdný vrak je složité. „Už jsme tento problém řešili s úředníky města, ale stejně se dosud nic nestalo. Vrak hyzdí okolí hotelu,“ uvedla manažerka hotelu Leona Konečná.

Zima tlačí lidi bez přístřeší dovnitř. Noclehárna praská ve švech

Hodonínsko – První noci, kdy se rtuť teploměru dostala pod bod mrazu, a jediná noclehárna hodonínského okresu pod zájmem lidí bez přístřeší praská ve švech. Snížená kapacita deseti lůžek už ve druhé polovině podzimu dosáhla stropu. „Poslední dva dny to jde poznat, máme zcela plno. Optimální byla dřívější kapacita dvaceti míst. Ti, kteří přijdou nyní, a nedostane se na ně lůžko, rezignují,“ přiblížil vedoucí hodonínské charitní noclehárny Pavel Novotný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT