Rychlé hojení pooperační rány je jeden z mála světlých okamžiků dosavadní sezony v podání kyjovského rodáka, který v prvním závodu v Kataru dojel desátý, následně v Argentině i v Texasu upadl. „Start do sezony mám nejhorší za poslední léta. Myslím, že jde o dílo osudu a náhody. Pořád věřím, že můžu bojovat s nejlepšími a že se vše zlomí. Co se týče časů, držíme krok s nejlepšími,“ pravil Kornfeil.

Podle motocyklového experta Václava Svobody může za rozpačitým vstupem do ročníku stát také očekávání, jemuž v šestadvaceti letech nejstarší muž nejnižší kubatury čelí. „Je otázka, zda vše není způsobené tím, že má nějakou odpovědnost a že se mu hodně věřilo. Problém jsou i kvalifikace, ve kterých se mu dlouhodobě nedaří a které týmu najdou takticky,“ zamyslel se Svoboda.

První tři závody v seriálu světového šampionátu má za sebou i Kornfeilův stájový kolega Filip Salač. Sedmnáctiletý pilot se mezi elitou teprve rozkoukává. Při premiéře v Kataru za sebou nechal tři jezdce, v následných dvou zámořských podnicích ale dojel předposlední.

On i Kornfeil nyní upínají zrak na přesun světového šampionátu do Evropy, kde se pojede následujících jedenáct závodů, první z nich ve španělském Jerezu příští neděli 5. května. „Strašně se do Evropy těším. Jezdí se mi tam jinak, podporuje mě rodina, vidí sponzoři. Už se nemůžu dočkat, až toto blbé období pomine,“ podotkl Kornfeil.

Úvodní tři Velké ceny nevyšly podle představ ani jedinému českému zástupci v královské kubatuře Karlu Abrahamovi. Na konkurenceschopnějším stroji než v minulém ročníku Ducati Desmosedici GP18 brněnský pilot ani jednou z prvních třech závodů nebodoval a s Malajcem Hafizhem Syahrinem je jediný muž v MotoGP s nulou v průběžné klasifikaci.

V posledním závodě v Austinu mu patnáctá příčka zajišťující bod unikla pouze o 117 tisícin za stájovým kolegou Titem Rabatem. „Poslední závod byl dobrý, ale dojet tak těsně šestnáctý je hodně frustrující. Na konci jsem musel jet opravdu na sto deset procent, ale motorka paradoxně fungovala snad líp než na začátku závodu. Poslední okruh jsem dokonce zajel nejrychleji, což znamenalo třinácté místo v pořadí kola,“ prohlásil po závodě brněnský pilot.

Podle Svobody se Abraham v tomto ročníku musí popasovat s nabitým startovním polem. „Výsledky jsou odraz reality, protože v současné konkurenci body visí hodně vysoko. Současná umístění Karla jsou reálné možnosti techniky a týmu. Aby jezdil na lepších pozicích, bude potřebovat i trochu štěstí,“ uzavřel televizní motoristický expert.