A jelikož šlo o teprve druhou účast v soutěži Mezinárodního mistrovství České republiky, musel si třiadvacetiletý jezdec zvykat také na další novinky. Dlouhé rychlostní zkoušky, závodění v noci a dvoudenní zápřah na trati i v servisu se staly důslednou prověrkou schopností posádky, mechaniků i odolnosti vozu.

V rámci velkého šampionátu je konkurence ve třídě 8 méně početná než v jednodenních soutěžích, zato v ní však už léta působí ostřílená posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas, kterou je vzhledem ke kvalitě jejich vozu i nasbíraným zkušenostem vždy těžké porazit. Do souboje s úřadujícími mistry se Jan Lunga s navigátorem Ondřejem Koubkem vydali se svým tradičním vozem Renaultem Clio, který byl premiérově osazen novým typem pneumatik, předepsaných pro mezinárodní soutěže.

A aby těch novinek nebylo málo, musela si posádka zvykat i na zcela nové tlumiče, které se ukázaly být slabým místem vozu v loňské sezoně. „Bohužel jsme nové tlumiče nastavovali ještě před tím, než jsme dostali k dispozici nové gumy. S evropskými pneumatikami nefungují tak dobře jako se starým typem, takže nás po Českém Krumlově čeká další hledání vhodného nastavení," zhodnotil podvozkové změny Jan Lunga.

Podle něj je rozdíl hodně znatelný. „Není pochyb o tom, že jsme se už teď díky novým tlumičům posunuli mnohem dál, než jsme byli," řekl mladý jezdec.

Fakt, že se tým v přípravě vozu posunuje správným směrem, potvrdily i časy z úvodních rychlostních zkoušek krumlovské rally. Lunga s Koubkem vyhráli svoji objemovou třídu hned na prvním testu a do večerního finiše přidali ještě další tři nejrychlejší časy.

Když se výsledky úvodního dne sečetly, bylo z toho jasné průběžné vedení. „Situaci nám ulehčily technické problémy Martina Rady, který ztratil v první části dne asi minutu po technických problémech. Druhý den je však ještě dlouhý a stát se může cokoliv," bránil se předčasným oslavám vedoucí muž „osmiček".

V průběhu sobotní etapy na trať rally sprchlo a po větších či menších jezdeckých chybách soutěž opustila řada předních pilotů. Měření sil Jana Lungy s Martinem Radou se však obešlo bez jakýchkoli mimořádných událostí a probíhalo až do samotného konce soutěže.

Pilot renaultu potvrdil, že se do vedení nedostal jen zásluhou problémů soupeřů a zvláště dvojicí vydařených průjezdů nejdelší rychlostní zkouškou Malonty definitivně potvrdil svoji suverenitu.

Do cíle v krumlovské Jelení zahradě si přivezl skoro dvouminutový náskok a kromě vítězství ve třídě 8 mohl slavit i solidní dvacáté místo v absolutním pořadí. „Mám velkou radost, že se nám podařilo vyhrát hned při našem prvním startu. Rychlostní zkoušky byly krásné a zvláště první den jsme si moc užili. Moc se mi líbilo hlavně závodění v noci. Druhý den jsme měli trochu obavy, jak budou fungovat pneumatiky, ale vše dobře dopadlo," zhodnotil svůj druhý letošní start loňský třetí muž seriálu sprintů.

Jan Lunga s Ondřejem Koubkem si nyní dopřávají dvoutýdenní závodní pauzu, aby se již v pátek 16. května postavili na start další mezinárodní soutěže –Rally Šumava s centrem v Klatovech.

JIŘÍ DOKULIL