Podobně se před startem cítí i jezdec nejslabší kubatury Moto3 z Rohatce na Hodonínsku Jakub Kornfeil. „Mám trému pokaždé," povídá. „Kdo necítí nervozitu, podle mě není správný závoďák," dodává jezdec, jenž načíná v elitním seriálu dokonce sedmou sezonu.

Jihomoravané na startu
KAREL ABRAHAM
Narozen: 2. ledna 1990, Brno
Třída: MotoGP
Stáj: AB Motoracing
Počet sezon v MS: 10 (debut 2005)
Loňské umístění: 17. pozice
KAREL HANIKA
Narozen: 14. dubna 1996, Brno
Třída: Moto3
Stáj: Red Bull KTM Ajo
Počet sezon v MS: jedna (debut 2014)
Loňské umístění: 18. pozice
JAKUB KORNFEIL
Narozen: 8. dubna 1993, Kyjov
Třída: Moto3
Stáj: SIC Racing Team
Počet sezon v MS: šest (debut 2009)
Loňské umístění: 12. pozice

Paradoxně nejklidněji se tváří ten nejmladší a nejmíň zkušený jezdec ze stejné třídy. „Prostě se nechci stresovat. Trému jsem neměl ani minulý premiérový rok. Nervozitu si nechávám na jiné chvíle," říká flegmaticky Hanika, jehož psychika podle expertů patří mezi silné stránky.

U všech tří se přes víc než čtyřměsíční závodní přestávku odehrála řada změn. Ta největší nastala u Kornfeila. Z týmu Calvo se ihned po sezoně stěhoval do malajského Sepang International Circuit. K jeho dobru v něm sedlá stroj KTM, na který už si zvykl. „Panuje tady taková rodinná atmosféra. Jsme tu jen dva jezdci a cítím se v nové stáji dobře. Nikdo na mě prozatím nevyvíjí žádný tlak," pochvaluje si jedenadvacetiletý motocyklista nové angažmá.

Abraham ve svém týmu AB Motoracing obměnil personální složení a představil novou Hondu. Narážet bude opět na fakt, že jeho netovární stroj proti továrním speciálům nemá příliš šancí. „Dostat se před ně jde hodně těžko. Mají svoji elektroniku a další výhody. Bohužel, v tomhle to bude letos dost velká nevýhoda," popisuje závodník, který studuje postgraduální obor Zbraně a střeliva na Univerzitě obrany v Brně.

V případě Haniky přišla největší změna ve složení jeho týmu Red Bull KTM Ajo. Jacka Millera, který povýšil do nejsilnější kubatury, nahradili dva noví jezdci. „Letos je to zatím víc v poklidu. Jack je velmi temperamentní a všude ho bylo plno. Noví kluci jsou klidnější," přibližuje osmnáctiletý Hanika.

V případě umístění na pódiu vyhlásil i zajímavou výzvu. Původně mělo jít o ostříhaní jeho dlouhých vlasů. Posléze své prohlášení trochu mírnil. „Máma mi to zakázala. Ale nějakou změnu určitě provedu. Aby se na mně vyřádil můj tým," usmívá se sympatický Brňan.

Dlouhý seriál osmnácti závodů šampionátu se po Kataru přesune na dva podniky do zámoří. Tradiční Velká cena České republiky se na Masarykově okruhu v Brně uskuteční 16. srpna. Mistrovství světa končí na začátku listopadu na okruhu ve španělské Valencii.

PROGRAM MISTROVSTVÍ SVĚTA:

29. března: Grand Prix Kataru (Dauhá), 12. dubna: GP USA (Austin), 19. dubna: GP Argentiny (Termas de Río Hondo), 3. května: GP Španělska (Jerez), 17. května: GP Francie (Le Mans), 31. května: GP Itálie (Mugello), 14. června: GP Katalánska (Barcelona), 27. června: GP Nizozemska (Assen), 12. července: GP Německa (Sachsenring), 9. srpna: GP Indianapolisu, 16. srpna: GP České republiky (Brno), 30. srpna: GP Británie (Donington), 13. září: GP San Marina (Misano), 27. září: GP Aragonie (Aragon), 11. října: GP Japonska (Motegi), 18. října: GP Austrálie (Phillip Island), 25. října: GP Malajsie (Sepang), 8. listopadu: GP Valencie.