„Začínáme v neděli na brněnském Masarykově okruhu, kde se jede Brněnský drak,“ říká třiatřicetiletý jezdec sudoměřické stáje Michal Novický.

Ten se spolu s kolegy připravoval po celou zimu. „Na závody do vrchu jsme připravovali dvě formule. S jednou pojedu já a s druhou Petr Pleša. Mimo závodů do vrchu se zúčastníme také mezinárodního mistrovství České republiky na okruzích divize 3. To pojede se svou formulí Radek Krakovič z Vacenovic,“ nastínil nejbližší plány sudoměřické stáje Novický. Také Krakovičovi začíná hlavní sezona na brněnském okruhu, a to Jarní cenou, která je na programu na přelomu dubna a května.

Novický s Plešou mají do nové sezony nachystané formule, které mají pod kapotou v prvním případě přes sto osmdesát a ve druhém přes dvě stě třicet koní. „Auta vypadají z venku pořád stejně, ale nějaké nové detaily se najdou. Všechno je potřeba rozdělat a prohlédnout. Neustále se pracuje na aerodynamice, na níž spolupracujeme s LETem Kunovice. Práce na těch šest měsíců zimy je opravdu dost,“ konstatoval třiatřicetiletý Sudoměřičan.

Kovosteel Novitech Motorsport chce i letos úspět v týmové trofeji. „Možná je pro nás i tento úspěch zajímavější než v jednotlivcích, kde se snažím bojovat o top desítku. V týmové trofeji jsme byli v posledních třech letech druzí. Loni jsme o první místo bojovali až do posledního závodu v Divákách. Bojujeme skoro s továrními týmy. Je to perfektní, když se sejde taková partie,“ zdůraznil sedmý muž loňského vrchařského seriálu Michal Novický.

V tomto ročníku chce s kolegy skončit aspoň do třetí příčky. „Budeme bojovat hned od začátku. Myslím si, že do toho třetího místa mohlo vyjít. Konkurence je stále lepší a lepší,“ uznal Novický.

Jeho tým letos vynechal tradiční testování na okruhu ve Vysokém Mýtě. „Je to tím, že teď zahajujeme na okruhu, za to v posledních sezonách se začínalo Slováckým kopcem. Takže teď máme hned na úvod nejrychlejší závod, který je ideální na rozjetí,“ zauvažoval sudoměřický jezdec.

Podle něj se v těch nejrychlejších závodech dosahuje rychlostního průměru více než sto šedesát kilometrů v hodině. „Ale rozhodně se tak nedostaneme až na hranice formule. Auto se šoférovi spíše vysmívá. Při závodech do vrchu se formule využije sotva na sedmdesát procent. Na okruhu je to něco jiného,“ vysvětlil Novický.

A jak vypadá příprava těsně před závodem do vrchu? „U tratí, které jsme ještě nejeli, najezdím při tréninku až tři sta kilometrů. Kopec vyjedeme za plného provozu třeba třicetkrát. Závodník si musí detailně pamatovat, jak trať vypadá. Musíte vědět odkud na co najet, kde je vracák, kde je protahovák, která zatáčka se dá projet naplno. Člověk musí mít trať nahoblovanou,“ dodal těsně před sezonou Michal Novický. (pt)

Kovosteel Novitech Motorsport
Radek Krakovič, 23 let, Vacenovice, FIKS 09RK, motor: Suzuky 1360 ccm, 180 koní
Petr Pleša, 31 let, Praha, Formule Reynald 09, motor: Ninja 1200, 183 koní
Michal Novický, 33 let, Sudoměřice, Formule Reynald, motor: Peugeot 2.0, 235 koní
Josef Dohnálek , 50 let, Vřesovice, Citroën Saxo 1.6, mistr Evropy
Josef Dohnálek ml., 23 let, Citroën Saxo 1.6
Jiří Pražák – Suzuki Swift
Jakub Trnka – Suzuki Swift
František Ančík – Chevrolet Corvette, BMW

Program:

Liqui Moly Berg cup 2011 (vrch): Brno (10. 4.), Pezinok (23. a 24. 4.), Náměšt nad Oslavou (7. a 8. 5.), Násedlovice (21. a 22. 5.), Vrbno pod Pradědem (4. a 5. 6.), Ožďany (SVK, 18. a 19. 6.), Zvolen (16. a 17. 7.), Šternberk (6. a 7. 8.), Nová Bystrica (20. a 21. 8.) a Diváky (17. a 18. 9.).
Mezinárodní mistrovství ČR 2011 Divize 3 (okruh): Brno (29. 4. – 1. 5.), Red Bull Ring (A, 20. – 22. 5.), Poznaň (PL, 27. – 29. 5.), Most (5. – 7. 8.), Slovakia Ring (19. – 21. 8.) a Brno (23. – 25. 9.).