Pád při předjížděcím manévru ve třetím kole připravil Kornfeila o šťastný konec vysněné pohádky. „Zamrzí to. Možná mi dojde později, co jsem ztratil, ale takové jsou závody. I tak mám za sebou dosavadní nejhezčí zážitek, protože jet na čele je něco úžasného. Dokázal jsem si pro sebe, že na to mám a teď to třeba mohu zase zopakovat. Nesmím z toho být deprimovaný," povídal nadšený i částečně zklamaný závodník před víkendovým třetím závodem mistrovství světa v Estorilu.

Do Portugalska mohl odjíždět jako vítěz závodu. Místo toho si veze jen vzpomínky na poslední zatáčku okruhu v Jerezu, která se mu stala osudnou. „O tom mokrém místě v jsem věděl, ale ani ideální stopa nebyla úplně suchá. Za těchto podmínek je trať strašně nevyzpytatelná a člověk nikdy neví, co může čekat. Vím, že na první pohled to mohlo vypadat jako riskantní manévr, ale věřil jsem si na něj," svěřil se.

Přilnavost své motorky s tratí ztratil při předjížděcím manévru, kterým se chtěl vrátit na první místo. „Koncem třetího kola jsem zkusil Oliveiru předjet na konci zatáčky při brzdění. Věděl jsem o hrozícím nebezpečí, proto jsem při výjezdu nepřidal moc plynu, aby kolo nešlo do smyku. Bohužel i přes veškerou snahu jsem skončil mimo trať. Nevím, co víc jsem mohl udělat," kroutil hlavou jezdec týmu Redox-Ongetta-Centro Seta.

Definitivní stop v závodě mu vystavil následný pád, po kterém Kornfeil odstoupil. „Snažil jsem se z kačírku vrátit ještě na trať, ale najel jsem na kluzkou umělou trávu a bylo po nadějích," dodal.

Ze španělské Grand Prix si vzal poučení. „Z dřívějších závodů vím, že je potřeba zabrat hned od začátku a neztratit kontakt se špicí. I proto jsem se snažil tak riskovat," naznačil svou taktiku před následujícími podniky.

Nejbližším kláním světové elity bude víkendová portugalská Velká cena na okruhu v Estorilu. Konrfeil má z úvodních dvou klání na kontě zatím bod za patnácté místo z úvodního souboje pod umělým osvětlením v Kataru.