„Nesouhlasím s tím. Kvůli zdražení budou lidé častěji než dosud využívat k jednorázové přepravě osobní auta. Výrazně se tak zvyšuje riziko možného ucpání města,“ míní břeclavský zastupitel Oldřich Ryšavý z ČSSD, který hlasoval proti.
 
V situaci, kdy se zabrzdila výstavba obchvatu, by podle něj město mělo spíš hledat cesty k motivovaci lidí používat městskou hromadnou dopravu. I za cenu vyšších dotací. „Provozovatel městské hromadné dopravy, firma Bors, nežádala až tak razantní navýšení ceny,“ argumentoval.
Požadavky Borsu se Deníku nepodařilo zjistit. Ředitel firmy František Zugar odmítl sdělit jakékoliv informace.
 
„Městskou hromadnou dopravou nejezdím, ale známí ji využívají pravidelně a nadávají. Kdybych jezdila, určitě bych si koupila čipovou kartu, s níž to vyjde mnohem levněji,“ svěřila se třiadvacetiletá Veronika Sojová z Břeclavi.
 
Podle místostarostky Břeclavi Dagmar Adámkové byl původní návrh navýšit všechny položky, nejen zdražit jízdné pro dospělé, kteří si kupují lístek u řidiče. „Snažíme se tím cestující motivovat, aby se naučili používat čipové karty. Je to mnohem jednodušší způsob. Placení v hotovosti navíc řidiče autobusu zdržuje,“ vysvětlila Adámková.
 
„Osobně jezdím autem, ale i tak máme v rodině jednu kartu, kterou můžeme využívat všichni,“ doplnila. Zároveň uznala, že zejména někteří starší lidi si budou na čipovou kartu chvíli zvykat.
 
Vedoucí odboru dopravy Rostislav Snovický sdělil, že předplacené karty využívá už více než polovina cestujících. „Pro ně zdražila jedna jízda o dvě koruny a třicet haléřů na osm korun,“ uvedl. Čipová karta za sto padesát korun funguje na podobném principu jako předplacená karta u mobilního telefonu. Nabít ji lze na pěší zóně, v turistickém centru a v tenisové hale Bors.
 
Zdražování se nedotklo pouze žáků a studentů se zvýhodněným tarifem a také důchodců, kteří neplatí vůbec. Nově už od pětašedesáti let.